A szombaton megjelent hirdetmény szerint Mészáros Lőrincéknek 160 kilométer per óra sebességű és 225 kN tengelyterhelésű közlekedésre alkalmas pályát kell kiépíteniük a közel 32 kilométeres szakaszon.

Mellette korszerűsíteniük kell a vasútállomások teljes vágányhálózatát is. Ez azt jelenti, hogy 55 cm magasságú állomási peronokat kell létesíteniük, aluljárókat, lifteket, perontetőket kell építeniük és akadálymentes állomási környezetet kell kialakítaniuk.

Meg kell oldaniuk a térvilágítást, a 0,4 kV-os villamos energiaellátást és felsővezetéki rendszer korszerűsítését is. Külön szintű vasúti-közúti keresztezéseket, zajvédő falakat, P+R rendszert, a buszfordulókat és buszmegállókat is kell építeniük - írja a portál.

A projekt becsült értéke eredetileg 69,1 milliárd forint volt, de Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végül Mészárosék ajánlatát találta a legjobbnak.

A V-Híd Zrt. többségi tulajdonosa az A-Group Investment Kft.-n keresztül Apáthy Endre, aki korábban még Simicska Lajossal nyert hasonló megbízásokat.