A sztrájknak szerdán 18 órakor, minden üzemegységben 20 órakor vége. Az idei évre 18 százalékos, de legalább 75 ezer forintos alapbéremelésben állapodtak meg a felek, a cafeteria-keret 2019-ben és 2020-ban évi 400 ezer forint lesz - derül ki az AHFSZ Facebook-oldalára feltöltött dokumentumból.

A bérmegállapodás 2019. január 1. és 2020. március 31. között érvényes.

Május 1-jétől minden munkavállalónak minden hónapban biztosítanak legalább egy teljes szabad hétvégét. Szabályrendszert dolgoznak ki március végééig, hogy a munkavállalók milyen módon rendelkezhetnek a gyermekek után járó és a pótszabadságokról.

A termeléskiesésből adódó következményeket még vizsgálja a vállalat. Az Audi Hungaria Zrt. igazgatósága a bértárgyalási időszak alatt célul tűzte ki, hogy mindkét fél számára elfogadható megállapodás szülessen, amely hozzájárul a dolgozók elégedettségéhez, biztosítja a győri vállalat gazdaságosságát, és garantálja a munkahelyek hosszú távú biztonságát az Audi Hungariánál - írta a vállalat az MTI-nek küldött közleményében.

Ez siker!

Szimacsek Tibor, az AHFSZ elnökségi tagja elégedett a megállapodással. A dolgozók összefogtak a sztrájk alatt, és kitartottak a szakszervezet mellett, a sztrájkban részt vevők kezdeti 4000-4500 fős létszáma hétfőn ötezerre emelkedett. (Az AHFSZ-nek mintegy 9300 tagja van.)

Az érdekképviselet január 23-án jelentette be, hogy másnap reggel hat órától január 31. reggel hat óráig egyhetes sztrájkot tart, mert nem tudott megállapodni a munkáltatóval az idei béremelésről a tavaly szeptember óta tartó tárgyalások során.

A szakszervezet eredetileg azt kérte a munkáltatótól, hogy a bérmegállapodást egy évre rögzítsék, úgy, hogy az alapbéremelést kombinált béremelés alkalmazásával 18 százalékkal, de minimum 75 ezer forinttal emeljék meg. Ezen felül az alapbérbe a mozgóbér négy százalékát építsék be, kapjon minden munkavállaló egy hónapban egy teljes szabad hétvégét, a gyermekek és az életkor után járó szabadságokkal pedig a munkavállaló rendelkezhessen. A választható béren kívüli juttatás keretösszegét a jelenlegi 620 ezer forintról 787 ezer forintra növeljék, fejlesszék tovább a lojalitás bónuszt és vezessék be a jubileumi bónuszt.

A sztrájk ideje alatt teljesen leállt a termelés Győrben, a termeléskiesés miatt január 28-án leállították a gyártást az Audi központi üzemében, a bajorországi Ingolstadtban, mert hiányoznak a Győrben készített motorok. Az Audi másik németországi gyára, a neckarsulmi üzem nem állt le.

A VW az MTI érdeklődésére szerdán azt közölte, hogy a Volkswagen legtöbb telephelyén változatlanul zajlik a termelés, és a győri sztrájk hatása csak néhány telephelyen érezteti hatását.

Tavaly összesen 1 954 301 darab motor készült Győrben, 10 864-gyel kevesebb, mint 2017-ben, s összesen 100 ezer jármű gördült le a gyártósorról, 5 491 darabbal kevesebb, mint az előző évben. A győri székhelyű Audi az Audi- és Volkswagen konszern központi motorszállítója. A vállalatnál tavaly hatezer ember naponta több mint 8800 motort gyártott a Volkswagen konszern 31 járműgyártó telephelye számára. Győrben gyártják az Audi A3 Limousine és Cabriolet, az Audi Q3, valamint az Audi TT Coupé és TT Roadster modelleket. 2006 óta az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít különböző Volkswagen konszernmárkák számára. Jelenleg mintegy 13 ezer embert foglalkoztat.