Van, ahol megkezdett töltésenként egységes az ár, van, ahol a tankolt áram mennyiségétől, máshol az eltelt időtől függ a tarifa, és akad, ahol e lehetőségeket vegyítik. A töltés hol csatlakozással, hol mobilapplikációval, hol regisztráció után, kártyával indul.

A töltők elhelyezkedéséről sincs egységes adatbázis, azok a nagyobb szereplők saját térképein kereshetők. A lap szerint az e-autósok számára már-már áttekinthetetlen a helyzet.

Állami társaságok - e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft., NKM Mobilitás Kft. - mellett magáncégek is üzemeltetnek e-töltő hálózatot, például a Mol, az E.On, az Elmű-Émász csoport, de önkormányzatok is telepítenek e-töltőket.

A piaci szereplők szerint a meglévő szabályok nem segítik az elektromobilitási piac fejlesztését, egyfajta túlszabályozás érezhető, ami felesleges költség és ügyviteli teher, és ez visszafogja a beruházásokat.

Mol otthon is töltene

A töltés keretein változtatásokat sürget a Mol - közölte a cég a Népszavával. Az elektromobilitási versenypiac nem egységes, ami érezhetően visszafogja a fejlesztéseket. A fogyasztók a verseny jótékony hatását csak a közcélú és egyéb közterületi töltőkön élvezhetik. Otthontöltési szolgáltatást ugyanakkor csak a területi monopóliumot élvező lakossági szolgáltatók nyújthatnak. Bár a Mol fogyasztóit akár saját garázsaikban is kiszolgálná elektromos üzemanyaggal, ezt a szabályozás jelenleg nem teszi lehetővé. Mindemellett érezhető egyfajta túlszabályozás is, ami felesleges költség és ügyviteli teher. Ez visszafogja az induló piacon amúgy is kérdéses megtérülésű beruházásokat - jegyzi meg közleményében a Mol.