A Napi Gazdaság szerdai számának cikke Az autófinanszírozási piac kilenchavi teljesítménye 30 százalékos visszaesést mutat a kihelyezéseknél a Magyar Lízingszövetség adatai szerint. A lakossági autófinanszírozás zuhanása miatt már többségben vannak a kis- és középvállalkozások a lakossági ügyfelekkel szemben. Egy év leforgása alatt a legnagyobb növekedést felmutató szegmens lett a flottalízing, a negyedéves hatmilliárd forintos kihelyezéssel közel megduplázta részarányát a piacon. Ráadásul ez az egyetlen terület, ahol a válság előtti állapothoz képest nőtt a tőkekintlévőség. Az autófinanszírozó piac egyik legnagyobb szereplője, a Lombard Lízing-csoport szerint az elmúlt évek újautó-eladásának csökkenése komoly hiányt idézett elő a használtautó-kínálatban. A vásárlási kedv itt is csökkent, de a visszaesés szerényebb: az új gépkocsik közel 30 százalékos visszaeséséhez képest a használtszegmensben 10 százalék körül lehet majd az értékesítések csökkenése. A Lombardnál úgy vélik, így 400 ezer fölé kúszhat az értékesített használt autók száma. Miután az újautó-eladások akár 70 százaléka flottaeladás lehet Magyarországon, a lízingcégek számára kulcskérdés, hogy miként tudnak ajánlataikkal megjelenni majd a továbbra is szinte csak magánszemélyek által uralt használtautó-piacon. A gondot az jelenti, hogy míg korábban főleg az egyéni igények határozták meg az autóvásárlást, mára az ár-használhatóság-praktikum-fenntarthatóság négyese a döntő: a vásárlók főleg a sokat bíró, keveset fogyasztó, kedvező árfekvésű autókat keresik – véli Kozma Gábor hálózati igazgató. Mint hozzátette: nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy sokszor a finanszírozó által sem vállalható a használt autó kockázata – ezt a korábbi időszakig jól mutatta, hogy a használtautó-piacon akár 200—400 bázisponttal magasabb volt a finanszírozási szint, mint az új autók esetében. Ha a verseny ide terelődik, ennek könnyen vége lehet, ám ez növelné a szektorszintű kockázatot, ami egyébként sem kicsi.