Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Alkalmatlan anyagok használata, elavult felfüggesztési rendszer, visszatérő rozsdásodás, tucatnál is több sorozatos meghibásodás, ügyetlenül megvalósított, ideiglenesnek szánt megoldások, orosz szabványok, gondatlan kivitelezés - olvasható a Népszava birtokába került jelentésben. De akadnak ennél cifrább dolgok is.

Karácsony Gergely főpolgármester január elején rendelte el az M3-as vonalon futó orosz metrókocsik beszerzésének átfogó vizsgálatát. A jelentést a BME Viking Zrt. határidőre le is szállította, ám a BKV felügyelőbizottsága egyelőre nem tárgyalta. A főváros három hónapja lényegében titkolja a jelentést és nem véletlenül.

A jelentés szerint a kocsik élettartamának végére akár 36 százalékkal is nőhet az üzemeltetési költség. S akkor még nem beszéltünk az utólagos klimatizálás áráról, illetve arról, hogy a karbantartás költsége irreálisan megemelkedhet, ha az orosz gyártó monopolhelyzetbe kerül az alkatrész utánpótlásban. Márpedig a jelentés szerint eddig 18 sorozathibára derült fény. A rozsdásodás, a pocsék hegesztés, és az ülések esetenként balesetveszélyes törése tartozik a legsúlyosabb problémák közé.