Visszatér a Közgép, aláígért mindenkinek

A közbeszerzéseken kegyvesztetté vált Közgép Zrt. a konkurenciánál 25 milliárd forinttal olcsóbban építené meg az M4-es újabb szakaszát, a visszatéréshez egy erős olasz nagyvállalattal társult - írja a Világgazdaság.
Napi.hu, 2016. szeptember 5. hétfő, 10:11

Versenytársaihoz képest egyharmaddal kevesebbért építené meg az M4-es autópályának a magyar-román országhatártól Berettyóújfaluig tartó 27 kilométeres szakaszát és az arra eső műtárgyakat a Közgép és partnere, az olasz Itinera cég.

A Világgazdaság birtokába került adatok szerint ugyanis a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgép és az Itinera párosának ajánlata 58 milliárd forintról szólt, és itt ketté is szakadnak a pályázatok.

A következő legalacsonyabb árat az utóbbi idők legtöbb beruházását elvivő, Hódút-Duna Aszfalt-A-Híd konzorcium tette, a magyar hármas csaknem 83 milliárd forintért vállalná a munkát, a francia tulajdonú Colas Hugária és a Colas Közlekedés Építő 84 milliárdért, a szlovák és a cseh cégekkel (Doprostav, Subterra) együtt pályázó út- és vasútépítéssel is foglalkozó lábatlani Dömper Kft. pedig 87 milliárd forintért építené meg az M4-es autópálya keleti végét - olvasható a lapban.

Az ajánlati ár és az összpontszámok alapján is a Közgép-Itinera-páros lenne a nyerő a VG cikke szerint.

A szerződés előzetesen becsült értékét nem közölte a közbeszerzési kiírásban a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., az építkezést uniós alapokból (IKOP) kívánja finanszírozni.

HOZZÁSZÓLÁSOK