Vitézy Dávid, a most létrehozott Budapest Fejlesztési (BFK) Központ frissen kinevezett vezetője is reagált a Napi.hu hírére, miszerint soha nem fog megépülni az a ferihegyi parkolóház, amelynek építési engedélyét még 2018 decemberében vonták vissza. A szakember Facebook bejegyzésében azt írja: helyes döntés, hogy nem épül meg a parkolóház.

"Ez egy nagyon helyes döntés, ez a parkolóház a repülőtér előterének legfontosabb, központi zónájában, a leendő vasútállomás és a terminálok közötti területen akadályozta volna az átjárást és ezáltal a vasút megépítését, roppant meggondolatlan beruházás lett volna. Nem mellesleg, igen csúnya is" - írta Vitézy.

Szavai szerint a BFK a repülőtér tulajdonosaival együttműködik egy új, hosszú távú fejlesztési koncepció készítésében, mely az új 3-as terminál megépítésén túl biztosítja a repülőtéren a hiányzó parkolási kapacitást, de egyúttal nem akadályozza meg a vasúti bekötést és nem részesíti előnyben az autós megközelítést a vasúthoz képest. Ezen a központi helyszínen pedig a vasútállomást a terminálokkal összekapcsoló, a nemzetközi, távolsági és helyi buszokat is fogadó új épületet terveznek, mely a különböző közlekedési módokkal érkező légi utasokat fogadja a reptérre.

A parkolóház építéséhez szükséges gödröt azonban már 2018 őszén kiásták és körbekordonozták, azóta ott tátong az évi 16,2 millió utast kiszolgáló nemzetközi reptér főbejáratával szemben. A gyorsvasút persze szintén nem épül. A legújabb kormányzati ígéretek szerint a tervek elkészültek és a megvalósításhoz szükséges engedélyek is rendelkezésre állnak. A beruházása 2021 és 2027 közötti, EU-s költségvetési ciklusban erre a célra rendelkezésre álló közlekedésfejlesztési forrásokból valósulhat meg.