Néhány napja aláírták a részvényesi határozatot az eddig működő hat regionális közlekedési központ beolvadásáról a Volánbusz Zrt.-be, megvalósul tehát a februárban bejelentett újabb átszervezés a busztársaságoknál.

Az év eleji közleménye szerint a folyamat eredményeként egy egységes, országos szolgáltatási lefedettséget biztosító közszolgáltató társaság jön létre. Ettől a lépéstől költséghatékonyabb, szervezettebb, az utazási igényekhez jobban igazodó működést várnak.

Szakszervezeti vezetők véleménye szerint valójában még le sem zárult a 2015-ben indult előző átalakítás, mert a béreket még nem sikerült egységes szintre hozni valamennyi társaságban és most kezdődik elölről a kiegyenlítési játszma. A központ szerepét ezután betöltő, Budapesten és Pest megyében működő Volánbusznál a legmagasabbak a bérek, míg Észak-Magyarországon a legalacsonyabbak, de a többi régióban is eltérő pótlékrendszerek működnek, amit egységesíteni kell, ha egy vállalatban egyesülnek a cégek.

A jelenleg még működő hét regionális közlekedési központot 2015-ben hozták létre a valamikor 24 szervezetből álló Volán társaságcsoport átalakításával - írta a napilap.

Az új szervezet az egyik legnagyobb állami vállalat lesz, állítólag 20 ezer fős létszámma - igaz, jelenleg, a részmunkaidőben foglalkoztatottakkal együtt alig éri el a dolgozók száma a 18 ezret.

Horváth László, a Közlekedési Munkástanácsok egyik vezetője úgy tudja, hogy a fővárosi székhelyű busztársaságnak három régiós egysége lesz: egy a nyugati országrészben, várhatóan szombathelyi központtal, egy másik a keleti országrészben szolnoki centrummal, a harmadik pedig Budapesten és az agglomerációban működik majd. A Volánbusz Zrt. vezetői egyértelművé tették, hogy az év eleji 5 százalék után idén már nem lesz béremelés.