Egy napja vesztegelnek Londonban a Wizz Air utasai

Kedd este 20:25-kor kellett volna visszaindulnia Budapestre a Wizz Air járatának, ehelyett csütörtök este még ott várakoztak az utasok a repülőtéren. Csak néhány embernek sikerült szállást biztosítaniuk. A kormány a múlt héten közölte, hogy fogyasztóvédelmi bírsággal akarják sújtani a légitársaságot a hasonló esetek miatt.
Szabó Dániel, 2019. június 26. szerda, 20:42
Fotó: Napi.hu / Szász Péter - A kép csak illusztráció, mivel a Wizz Air járata nem szállt fel.

Fogyasztóvédelmi eljárást indít a kormány a Wizz Air ellen - jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter múlt csütörtökön a kormányinfón, aki azt is elmondta, hogy a lehető legszigorúbb bírság kiszabását fogja javasolni a légitársasággal szemben. Akkor éppen amiatt támadták a légitársaságot, hogy a légitársaság több magyar utasát cserben hagyta múlt szerda este, amikor több mint három óra várakoztatás után törölte a Brüsszelből Budapestre tartó járatát, majd sokáig segítségnyújtás nélkül hagyták azokat, akik a gépen utaztak volna.

Egy hét sem telt el, de a Wizz Air újra törölni kényszerült egy járatát és szerda este még nem sikerült kezelnie a terv szerint kedd este 20:25-kor London Stanstedről Budapestre érkező utazóknak a helyzetét. A gép eredendően technikai hiba miatt nem tudott felszállni, közel három órát töltöttek az utasok rajta, majd mindenkit leszállítottak, és azt az információt kapták, hogy a problémát nem sikerült megoldani - derül ki az Index cikkéből.

A helyszínen megígérték, hogy a check-in pultban az utasok tájékoztatást kapnak, hogy miként oldják meg a helyzetüket, szállást ígértek. Ekkor 250 ember állt sorba, ahol először 1 majd 3 ember intézte a vouchereket. Kiderült, hogy nem az elhelyezésükre kapnak utalványokat, hanem csupán 7 font értékű vouchert kapnak ételre. Az első turnus a hotelbe hajnali 1-kor indult el, majd 2 körül bejelentették, hogy nincs több szabad hotel a közelben - ismertette egy kint ragadt utas a helyzetet a portálnak.

Végül aztán nem találtak új szállást, de szerdán már azt mondták az embereknek, hogy a járat délben végre elindulhat. De ez nem történt meg, majd este hét előtt nem sokkal közölték az utasokkal, hogy Budapestről küldenek értük egy gépet.

Sokan a helyszínen arra panaszkodtak, hogy a légitársaság nem megfelelő gyakorisággal kommunikál az utasokkal.

A fogyasztóvédelmi szabályok miatt az utasokat a következő jogok biztosan megilletik, ha törölték a járatot:

 

  • A repülőtéren az utasok jogairól szóló írásos tájékoztatás.
  • Átfoglalás másik járatra (legkorábbi járatindulási időpont vagy a rendelkezésre álló szabad helyek függvényében az utas által választott későbbi időpont) vagy a jegyár visszatérítése.
  • Étkezés és frissítők a legkorábbi időpontra való átfoglalás választása esetén.
  • Éjszakai szállás és reptéri transzfer a szállás és a repülőtér között a legkorábbi időpontra való átfoglalás választása esetén.
  • Két ingyenes telefonhívás, vagy faxüzenet, vagy e-mail küldési lehetőség.
  • Kártalanítás távolságtól függően 250, 400 vagy 600 euró összegben.
  • Ha pedig a járat 5 óránál többet késik, akkor a jegyár visszatérítése is igényelhető.

 

Részleteket itt olvashat a szabályozásról.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

samu60, 2019.06.26 21:24

Hogy várakoztak csütörtök este, mikor ma még csak szerda van?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html