A Wizz Air vezetője, aki a Bar:24 elnevezésű webshop többségi tulajdonosa és akinek saját borászata is van Mádon, elmondta, hogy Magyarország mellett idővel külföldön is értékesíthet magyar borokat a kereskedés.

Az online borkereskedelem kilátásairól szólva elmondta, hogy az internetes értékesítés aránya belföldön 1 százalék alatti, de a nyugati országokban sem éri el a 10 százalékot, miközben a hagyományos forgalmazás nem hatékony, a termelő és a fogyasztó között még mindig túl nagy a rés.

Váradi József szerint egy rugalmas, online kereskedelmi felület mindkét félnek kedvezne. A befektetők abban bíznak, hogy megváltoztathatják a vásárlási szokásokat, a külföldi terjeszkedés pedig a kínálat bővítésére is lehetőséget adna.

A szerdán induló Bar:24 idővel akár tőzsdei céggé is alakulhat. A tulajdonosi közösség ugyanakkor - mint mondta - addig is készen áll arra, hogy a webshop fejlesztéseit, és a hozzá tartozó kereskedelmi háttér bővítéseit finanszírozza.

Arról, hogy a borászatok milyen utat választottak a járvány első hulláma alatt, hogyan léptek a kereskedők és az internetes értékesítés felé, korábban részletes cikkben tudósítottunk.