Mára nyilvánvalóvá vált, hogy nem érdemes várni a 2008-as hitelválság előtti reklámbevételek visszatérését. A csökkenés nemcsak tovább tart, mint ahogy a piaci szereplők zöme várta, de alapjaiban változtatta meg mind a hirdetők, mind a médiapiac egyes szereplőinek gondolkodását. A hirdetők szempontjából alapvető elvárásként fogalmazódott meg a reklámok hatékonyságának mérhetősége, számszerűsíthetősége, míg a médiapiac szereplőinek olyan innovatív megoldásokat kellett kitalálniuk, amelyekkel szinten tudják tartani az egyre csökkenő bevételeiket és eleget tudnak tenni a magasabb elvárásoknak. A Napi Gazdaság április 13-ai konferenciájának célja, hogy egy olyan tükröt tartson a médiapiac szereplői elé, amely a valós, sokak számára egyáltalán nem kedvező képet mutatja, és olyan alternatív megoldásokat kínáljon, amelyek hosszabb távon a bevételek növekedésével járhatnak. Ebben segítségünkre lesz a Magyar Reklámszövetség is, amely a konferencián ismerteti 2010-es becsült reklámköltési adatsorát. A résztvevők megismerhetik a közszolgálati médiarendszer átalakításának alapelveit, és a szakemberek arra is választ keresnek, hogy lehet-e jó üzlet a közmédium, illetve hogy mivel lehet vonzóbbá tenni a hirdetők számára a rádiókat. A konferencia résztvevői arra is választ kaphatnak, hogy megállítható-e, és ha igen, milyen eszközökkel a nyomtatott sajtó piacvesztése, illetve hogy az új szabályozás mellett hogyan működhetnek eredményesen a közterületi reklámcégek. Az előadók a blogok igazságáról és a média felelősségéről is szólnak majd.