Kerényi Imre igazgató - aki a művészeti munkája mellett jó ideje átvedlett marketingmenedzserré - büszkén mutatja be a megújult színházat. A beruházás 3,1 milliárd forintba került, amelyet önkormányzati saját forrásból és az elnyert címzett támogatásokból tudtunk biztosítani. A kivitelezés munkálatai Siklós Mária építész-tervező és Schinagl Gábor belsőépítész tervei szerint 1997 decemberében indultak meg. A generálkivitelező kiválasztása és előminősítése nyílt közbeszerzési eljárással történt. A színházszakmai tendereket (színpadgépezet, fénytechnika, hangtechnika, épületgépészet, belsőépítészet) külön-külön írtuk ki: ez ugyan többletmunkával járt, de jelentős költségmegtakarítást jelentett. A VII. kerületi önkormányzat képviselő-testülete - támogatandó a színház rekonstrukciós munkálatait - térítésmentesen átengedte a fővárosnak a Hársfa utca 38. szám alatti ingatlan tulajdonjogát, s így lehetőség nyílt arra, hogy az épületet a színház üzemi területéhez csatolják. - A rekonstrukció során korszerű színháztechnikai rendszerek sorát építették be - büszkélkedik a direktor. - Így például létesült egy úgynevezett alsó színpad, amely eddig egyetlen hazai színházban sem volt. Itt épült meg az országban elsőként az a színpadi dobforgó, amely lehetőséget ad a rendezőnek arra, hogy a színpad forgatása közben személyt vagy tárgyat felemeljen vagy eltüntessen a színpad szintjéről. A színházterem befogadóképessége a rekonstrukció során alig csökkent, 806 fő. A klimatizált nagyszínház nyáron is üzemelhet. A nézőtér padlizsánszínűvé változott, mennyezetét Götz Béla, a színház vezető díszlettervezője által megálmodott freskó díszíti, amelyen a commedia dell'arte álarcos figurái szállnak a felhős égen át egy álomszínház fölé. A színház Hársfa utcai oldalának legtetején örökzöldekkel, virágokkal teleültetett tetőteraszon pihenhetnek próba vagy előadás közben a dolgozók. A Madách Stúdió összenyitható az előterében lévő balett-teremmel, így itt - a színházi programmal egyeztetve - konferencia, közgyűlés, vagy akár bál és esküvő is rendezhető. - Az, hogy a színház vállalkozik és a bevételét több módon kívánja gyarapítani, még nem jelenti azt, hogy alapvető művészi célkitűzésünkből, profilunkból valamit is engednénk - hangsúlyozza Kerényi. - Az üzleti szempontok mindig csak annyira kerülnek előtérbe, amennyire művészi elképzeléseink megvalósítását szolgálják, és nem hátráltatják. A Madách Stúdió mérete különben megegyezik a főszínpadéval, terében délelőttönként teljes értékű próbák tarthatók. A stúdió is saját fény- és hangrendszerrel rendelkezik. A délelőtti próbákon és az esti előadásokon a stúdió a kísérletezés és a művészi önfejlesztés színtere. A művészek itt csökkentett gázsit kapnak, de kiélhetik művészi vágyaikat. A stúdió művészeti vezetője Huszti Péter. Az átépült Madách Színház nagyszínpadán a direktor irányításával már javában folynak Az ember tragédiája próbái. Kerényi Imre jelentősen módosított a dráma dramaturgiáján: rövidítette, átszerkesztette, változtatott a szövegen, korszerűbbé, gördülékennyé tette. D. A.