Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Kétéves fejlesztés eredményeképp most kerül piacra az az arcképfelismerésen alapuló szoftver, amely a vásárlói viselkedés elemzésével segítheti a marketingkutatásokat és a célzottabb, személyre szabottabb hirdetések megjelenését - jelentette be Kópházi János, a korábban főként épület- és területvédelemmel foglalkozó Intellio Kft. ügyvezető igazgatója. Az elsősorban a kiskereskedelmi egységek és bevásárlóközpontok, plázák marketing- és értékesítési szakembereinek szánt alkalmazás a nemek és 10-12 év hibahatár mellett az életkor felismerésére is képes, azonban alapbeállítás szerint nem tárolja az arcképeket, csak anonim adatrögzítést végez. A kamerákba telepített szoftver tetszőlegesen beállított időpontokban és gyakorisággal készített és lehívott statisztikákat állít elő, amelyek többek között a vásárlói útvonalak feltérképezésével a termékelhelyezésben, az árufeltöltés tervezésében is segítséget nyújthatnak. Lekérdezhető az is, hogy a látogató bemegy-e az áruházba a kirakat megnézése után, a plázában, szupermarketben merre halad, melyik boltot, kirakatot, hirdetést, pultot, terméket mennyi ideig nézi. A rendszer jelzi, ha egy üzletben valahol torlódás, tömeg alakul ki vagy ha a pénztárak előtt sokáig kell sorban állni. Reklámkampányok elemzését is segítheti a szoftver, hiszen támogatásával megtudható, milyen korú és nemű ember mennyi ideig, a nap melyik szakában nézi az adott hirdetést. Az adatok akár hirdetésenként lekérdezhetők. Az Intellio disztribútorokon keresztül értékesít, de lehetőség van az alkalmazás bérlésére is. Eszközáron kamerával együtt 1-2 ezer euróba kerül a rendszer, de a telepítés költségeit befolyásolja a felhasználás célja is. A látogatószámláláshoz például be- és kijáratonként két-két kamera szükséges, illetve minden megfigyelni kívánt területre - például folyosókra, polcok elé - egy-egy további. A cég tervei szerint az idén mintegy ötven rendszert telepít, elsősorban Európában. Az Intellio 2009-ben mintegy 150-200 milliós forgalomra számít, és terveik szerint az idén már nem szorulnak külső tőke bevonására. A fejlesztéseket ugyanis az elmúlt években túlnyomórészt a Primus Capital és a New Europe által működtetett alapok forrásaiból, illetve egynegyed részt magántőke bevonásával finanszírozták, a kockázati tőkebefektetés összege pedig elérte a kétmillió dollárt.