A szektor az előrejelzés szerint a következő 5 évben átlagosan 6,6 százalékkal bővül, így a globális piac mérete 2012-re eléri a 2200 milliárd dollárt. A technológiai változások közül a PwC elemzése a széles sávú internet terjedésének gyorsulását és a mobilszegmens újabb – az internethasználatot, a televíziózást és a reklámokat egyaránt érintő – átalakulását emeli ki. A mozikban a kép fokozatosan háromdimenziósra, a nappaliban HD-felbontásúra vált, ez szintén lendületet adhat a növekedésnek. A bevételek nagy része továbbra is a hagyományos szegmensekben keletkezik. Az utóbbiak közül a nagy vesztes a zeneipar, amelyben növekedés csupán a digitális értékesítéstől várható. Az online, illetve mobilértékesítésből származó bevétel az e&m (szórakoztatóipar és média) ágazat teljes 2007-es bevételének öt százalékát adta, 2012-re ez a mutató 11 százalékra nőhet. Az ágazat egészét illetően a növekedés motorja a „digitális generáció”. A fiatalok aránya pedig a feltörekvő piacokon jóval magasabb, mint az USA-ban vagy Nyugat-Európában: 25 éven aluliak adják például az indiai lakosság 50, a brazil népesség 43 százalékát – az Egyesült Államokban ez a mutató 34 százalék. Nem véletlen tehát, hogy a PwC Latin-Amerikában és a csendes-óceáni térségben várja a leggyorsabb ütemű (éves szinten átlagosan 10,6, illetve 8,8 százalékos) bővülést; Európa és a Közel-Kelet lesz – jórészt az orosz és az arab piac növekedésének köszönhetően – 6,8 százalékkal a második legdinamikusabb növekvő régió, míg az USA-ban, a legnagyobb piacon a kutatók az e&m szektorban „mindössze” 4,8 százalékos éves szintű bővülésre számítanak.