A Consumer Reports magazin az 1950-es évek óta ad útbaigazítást az autóvásárláshoz, a lap az amerikai fogyasztók egyik fő információforrása. A Consumer Repotrsot a Consumer's Union nonprofit szervezet adja ki, egyáltalán nem fogad el reklámokat, a tesztelt autókat kereskedőktől veszi és azonos módon, változatos körülmények közt vizsgálja, majd 1-től 100-as skálán pontozza. Az ajánlott autóknak jó minősítést kell elérniük a szövetségi kormány és az Insurance Institute for Highway Safety biztonsági tesztjein és átlagos vagy annál jobb megbízhatósági minősítést kell kapniuk az autósoktól. A lap jelentéseinek nagy szerepük van a japán autók amerikai sikerében, mivel rendszeresen felülteljesítettek a hazai gyártású autókkal szemben. A legfrissebb lista élén a Toyota luxusautó-márkájához tartozó Lexus LS460 áll 99 ponttal. Ezért a szedánért 63-77 ezer dollárt kell adni, de cserében 1 pont híján tökéletes járgányt kap az autós. A kis szedánok mezőnyének élén a Hyundai Elanta SE végzett, amely talán nem olyan izgalmas, mint más autók, viszont nagyon megbízható és biztonságos. A dél-koreai gyártó minél jobb autók gyártására irányuló masszív erőfeszítéseit dicséri a jó helyezés, ráadásul az a járgány csak 17 dollárba kerül. 82 pontot kapott Ettől eggyel marad el a Toyota Highlander, amely elsősorban nagy helykínálatának köszönhetően megnyerte a közepes hobbi-terepjárók (SUV) versenyét. A 25-34 ezer dollárba kerülő autó hibrid meghajtású változata 86 pontot ért el. A Chevrolet Avalance lett az első a kisteherautók között, egyben ez az egyetlen detroiti gyártmány a tízes listán. 74 pontját annak köszönheti, hogy egyszerre platós autó és ötszemélyes kabinnal rendelkező SUV. Ára 35-46 ezer dollár. Praktikus és élvezetesen vezethető autó a Honda Accord, amely 88 ponttal lett első a családi szedánok versenyében. Dicsérik biztonságosságát és jó törésteszt-eredményeit, ám az automata váltós változat csak 79 pontot ért el. Ára 21-29 ezer dollár. A Nissan Infiniti márkájának G37-es típusa lett a nagy szedánok közt az legjobb, amit igényes belső terének, agilis új motorjainak és kényelmének köszönhet. Ára 33-37 ezer dollár között mozog, 95 pontot kapott az értékelőktől. Nem igényel kommentárt, ha egy sportautó nyeri el a legélvezetesebben vezethető autó megtisztelő címét. A 21-28 ezer dollárba kerülő Mazda MX-5 Miata 89 pontot kapott. Majdnem döntetlent hozott a kis SUV-ok versenye, de végül a Toyota RAV-4 megelőzte a Subaru Forrestert. A kis terepjáró nagy belső teret kínál és könnyű vezetni. 83 pontot kapott a tesztelőktől, ára 21-27 ezer dollár. Újabb Toyota, a Sienna lett a legjobb kis buszlimuzin. Igényes, csendes belső tere versenyre kel a luxuslimuzinokéval és kategóriájában egyetlen autóként kapható négykerék-hajtással is. 93 pontot kapott, ára 24-38 ezer dollár. Az egyre szaporodó versenytársak nem tudták leszorítani a zöld autók trónjáról a Toyota Prius hibrid autót, amely hatodik éve őrzi ezt a pozíciót. A győzelemhez idén 80 pont kellett, a benzin-elektromos meghajtású jármű 22-24 ezer dollárért vihető el a szalonokból.
QP | Quality Placement