Jó úton halad a Daimler ahhoz, hogy Mercedes-Benz márkája letaszítsa az USA luxusautó-piacának trónjáról a BMW-t. Az elmúlt két évben az utóbbi márka győzött sorosan a nyomában a Mercedesszel. A harmadik hely a Toyota prémium márkájáé, a Lexusé volt, a negyedik a GM-hez tartozó Cadillacé.

Érzem mindként márkában a borzasztóan erős versenyképességet - mondta a Wall Street Journalnak Steve Shaheen, aki BMW-ket és Mercedeseket is kínál autószalonjában. Az elmúlt hónapban fej fej mellett haladt a két márka az ő kereskedésében. Ez mindig így van - teszi hozzá az óvatos menedzser, nehogy megbántsa valamelyik üzleti partnerét.

Robbantott a CLA

Az év első tíz hónapjában kicsit több mint 245 ezer új Mercedes talált gazdára az USA-ban, ami ötezerrel több a BMV értékesítésénél. A sikerben nagy szerepet játszott a Kecskeméten készülő CLA kupé, amelyre egyelőre nincs válasza a BMW-nek. A jövő tavasszal piacra kerülő 2 Sorozatú modelltől várják, hogy felveszi a tempót a magyar Mercivel, addig a 3-as Sorozat olcsóbb változataival próbálkoznak. Ez azt autót sok dealernél már havi 279 dolláros lízingszerződéssel (63 ezer forint) is el lehet vinni a szalonból.

Az év vége ettől harctól függetlenül is kedvezménycsatát hozott a luxusautó-piacon. A 2013-as Cadillac modelleket 5000 dollárral olcsóbban kínálják, a BMW-nél 2000 dolláros árkedvezményekkel csalogatják a vevőket, a Mercedes pedig nem csupán az idei, hanem a 2014-es modelljeit is leértékelte, esetenként 4500 dollárral.

QP | Quality Placement