Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Annak ellenére, hogy az új román költségvetés hangsúlyozza a beruházások fontosságát, az autópályák építésére igen kevés pénzt irányoz elő, így az ország legfontosabb sztrádaszakaszai - mint a Lugos-Déva, a Szászsebes-Torda - csak jelentős késéssel készülhetnek el - írta a bukaresti Új Magyar Szó (maszol.ro).

Az előbbi autópályára szükséges összegeknek csupán az egyharmadát, az utóbbi negyedét fedezik a büdzséből, mindössze 348, illetve 248 millió lejt irányoznak elő. A két autópálya-szakasznak 2016 végére kell elkészülnie, és bár az építők késésben vannak, a lemaradás még behozható lenne, ehhez azonban több mint kétmilliárd lejre van szükség.

Románia már eddig is számos külföldi beruházást veszített el az infrastruktúra fejletlensége miatt, ezért a szakemberek mellett a civil szervezetek is fontosnak tartják a sztrádaépítést. A Pro Infrastructura Egyesület ügyvezető igazgatója, Catalin Drula furcsának találja azt is, hogy a jövő évi büdzsé komoly összeget irányoz elő a teljes mértékben hazai forrásokból megépülő sztrádákra, holott az uniós támogatásból épülő szakaszokra kellene több pénzt szánnia, ezek esetében ugyanis az uniós finanszírozásnak köszönhetően a befektetett összeg további 75 százalékkal bővülne.

A közlekedési tárca büdzséje 2016-ra 7,6 százalékkal csökken, e miatt a sztrádaépítés jelentősen lelassul, a 2,95 százalékos költségvetési deficit ugyanis túlságosan magas ahhoz, hogy a sok pénzt igénylő munkálatok 2020-ig elkészülhessenek. Így a Románia infrastrukturális fejlesztésére fordítható összegek nagyjából csupán a késében lévő Nagyszeben-Pitesti, a moldovai gyorsforgalmi út és legfeljebb még a Bukarest déli felén áthaladó körgyűrű megépítésére lesznek elegendőek - bár a költségek várható további növekedésével jó esély van arra, hogy a pénz még erre se legyen elég.