Szokatlan lépéssel lendítené fel a japán gazdaságot a szigetország kormánya: széleskörű kampánnyal ösztönözné a fiatalokat, hogy fogyasszanak alkoholos italokat – írja a BBC.

Az elöregedő, és a koronavírus-járvány hatására még inkább bezárkózó japán társadalom egyre kevesebb alkoholt fogyaszt. Míg 1995-ben még évente 100 liter fogyott, addig 2020-ra ez évi 75 literre csökkent. Az állam bevételeit nézve még nagyobb a különbség: 1980-ban még az adóbevételek 5 százalékát tette ki az alkoholos italok után fizetett adó, 2020-ban már csak az 1,7 százalékát.

Azok a józanéletű fiatalok

Úgy tűnik, túl sok japán fiatal él józan életet: a boltok polcain marad a szaké, vagy a sócsu, de a whisky, a bor és a sör sem fogy. Ezért döntött úgy a kormány, hogy kampányt indít, ehhez pedig szeptemberig várja az ötleteket. A már leadott ideák között szerepel az is, hogy a digitális térben virtuális hostesseket alakítsanak ki ismert színésznők másaiból, akik itallal kínálgatják a fiatalokat. Nem biztos, hogy ez lesz a befutó, mindenesetre a kampányt már novembertől elindítják.

A Világbank becslése szerint közel minden harmadik Japánban élő 65 év feletti, ez pedig a legmagasabb arány a világon. Az alkoholfogyasztás visszaszorulása nem az egyetlen probléma az országban, a munkaerő-utánpótlás és az idősgondozás is egy megoldandó feladat a szigetországban.