A lengyel állami fogyasztóvédelmi hatóság (UOKiK) hatalmas büntetést akar kiszabni Lengyelország legnagyobb áruházláncára, a portugál tulajdonban lévő Biedronkára "antiinflációs" reklámja miatt - írja a Notes from Poland. A bírság nagysága elérheti a vállalat éves árbevételének tíz százalékát, ami 6,57 milliárd zloty (565 milliárd forint, egy metróépítés költsége).

A Biedronka szerint nem kaptak hivatalos értesítést az ügyben az UOKiK-tól. A kérdéses kampányt inflációellenes pajzsként hirdette a vállalat - utalva a kormány propagandájára, amely az állami támogatásokat a lengyelek anyagi nehézségei ellen védő, mindenféle pajzsként emlegeti. A kampányban a kiskereskedő vállalta, hogy legkeresettebb 150 termékének árát nem változtatja április közepe és június vége között.

A vitatott vállalás

Az is kijelentették, hogy annak a vásárlónak, aki ezeket a termékeket valahol olcsóbban meg tudja vásárolni, kifizetik a különbséget. A hatóságnak ennek a vállalásnak a végrehajtási módszere nem tetszett. A vevőnek meg kellett volna vásárolnia az olcsóbb terméket, egy héten belül be kellett mutatnia a Biedronkának, ahol a különbözet értékében egy az áruházláncnál szintén egy héten belül levásárolható kupont kapott volna.

A fogyasztóvédelmi szervezetnél úgy látták, hogy a cég ezekkel az apró betűs megjegyzésekkel megtévesztette a vásárlókat, akik a hirdetés sugalmazása alapján készpénzre számíthattak időbeli korlátozások nélkül. Az áruházlánc azzal védekezik, hogy senki sem akart élni az akció ideje alatt a különbözet visszatérítésének lehetőségével, mert nem talált a Biedronkáénál kedvezőbben beárazott terméket.