A korábbi ígéretek szerint idén ősszel kellett volna bemutatni a saját fejlesztésű lengyel elektromos autó prototípusát, ám nem hogy semmi jele ennek, de még azt sem lehet tudni, mikorra készül el a lengyel villanyautó, ha egyáltalán elkészül - írta a Gazeta Wyborcza.

A lengyel városok várnak az elektromobilitásról szóló törvényre, a lengyel vezetők az ElektroMobility of Poland autójára - írta egy éve at államfő, Andrzej Duda azt követően, hogy két éve létrehozták az utóbbi vállalkozást. A céget négy állami energetikai nagyvállalat, az Enea, az Energa, a PGE, és a Tauron alapította.

Az autó megalkotására versenyt hirdettek, amire 200 jelentkező küldte be villanyautótervét. Az ElektroMobilitiy korábban azt kommunikálta, hogy folyamatban van a válogatás, ám később teljes csend lett az ügy körül. A vállalat szóvivője végül annyit mondott, hogy az eljárás befejeződött, az ajánlatok közül egyet sem választottak.

Hol a pénz?

Arra a kérdésre nem válaszolt, mikor lesz kész prototípus, bár a szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy a fejlesztés egy vagyonba fog kerülni. Szakmai körökben azt beszélik, nincs meg a szükséges tőke a cégnél. A szóvivő ezt tagadta, ugyanakkor arra a kérdésre nem válaszolt, milyen eredménnyel zárta a társaság az előző pénzügyi évét és mennyi a tőkéje.

Az ElektroMobility of Poland nem az államkincstár cége, nem is a tőzsdei vállalat, ezért nem köteles ezeket az információkat kiadni - hárította el az érdeklődést. A vállalatot 10 millió zloty (750 millió forint) alaptőkével alapították, és a bírósági regisztrációból kiderült, idén még 20 millió zlotyt tesznek ehhez.

A kormánypárt, a Jog és Igazságosság (PiS) azzal indította útjára a lengyel villanyautó-programot, hogy 2025-ben egymillió elektromos autó fog járni Lengyelország útjain - noha most a lengyelek csak néhány száz ilyet vásárolnak évente.

A fotó forrása: Szabó Dániel/Napi.hu.