Oroszországban az újautó-eladások kilenc százalékkal csökkentek 2020-ban az egy évvel korábbihoz képest a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság nyomán - adta hírül az Association of European Business (AEB) adatait a Moscow Times. Az AEB az oroszországi külföldi befektetők reprezentatív szervezete, amelynek Moszkvában van a központja.

Az elmúlt évben összesen 1,6 millió új autó talált gazdára Oroszországban, szemben az egy évvel korábbi "békeév" 1,76 milliós értékesítésével. Ez jó eredmény, figyelembe véve, milyen gigantikus nehézségekkel kellett megküzdeniük a cégeknek a 2020-as évben - mondta Thomas Staerzel, az AEB autóipari bizottságának vezetője.

QP | Quality Placement

Az ágazatot különösen nagy csapás érte az elmúlt év áprilisában és májusában, amikor Vlagyimir Putyin államfő az egész országban szabadságra küldte az embereket, ezért megszűnt az autószalonok forgalma, jó párat arra kényszerítve, hogy örökre bezárjon. Az ország két legnagyobb autógyártója, az Avtovaz és a Kia némi visszaesést volt kénytelen elkönyvelni eladásaiban, míg Hyundai még növelni is tudta forgalmát.

Az AEB arra számít, hogy 2021-ben több mint két százalékkal bővülhet az új autók eladása Oroszországban. Ezt segíti, hogy az autóipart nem sújtják nyugati szankciók és az orosz kormány támogatja az iparágat. Az orosz autógyártásba sok nyugati tőke érkezett az 2000-es évek elején, ám a gazdaság lassulásával 2012 és 2016  között megfeleződtek az újautó-eladások.