Jó hírt kaptak azok, akiknél halomban állnak a Barbie babák a szekrények alján és a sufnikban. Az ikonikus termék gyártója, az amerikai Mattel romantikus lépésről döntött: a vállalatok körében divatba jött környezetvédelem jegyében visszaküldési akciót indít, más szóval a Barbik visszatérnek szülőföldjükre meghalni - derül ki a CNN cikkéből. 

A 76 éves vállalat egyelőre kísérleti akciót indít "Mattel PlayBack" jelszóval, amelynek célja begyűjteni a használt játékokat és felhasználni azok anyagát újak gyártására. A lépés illik a játékgyártó tervének megvalósítására, miszerint 2030-ra minden terméke és csomagolóanyaga bioalapú vagy visszaforgatható műanyagból fog készülni.

QP | Quality Placement

A fogyasztók úgy vehetnek részt az akcióban, hogy felkeresik a Mattel internetes portálját, kitöltenek egy ingyenes szállítási "papírt", majd becsomagolják és feladják a használt babákat a cég címére. Ezután kezdődik az újrahasznosítási folyamat, amelyben vagy új játék készül a régi anyagából, vagy gyengébb minőségű műanyagként használják fel, vagy elégetik.

A program zászlós hajói a Babi figurák, ám a visszaküldés érvényes a Matchbox és a MEGA márkájú termékekre is. Egyelőre az USA-ban és Kanadában indítják el az újrahasznosítást, de tervezik Franciaországban, Németországban és az Egyesült Királyságban is, ahol harmadik szereplő bevonásával akarják végezni ezt a tevékenységet.