Az osztrák főváros célja, hogy minden gyerek számára azonos esélyeket és a lehető legjobb feltételeket biztosítsa a tanuláshoz, idén is 4,9 millió eurót (1,9 milliárd forintot) adtak az iskoláknak, hogy tanszert, illetve a technika eszközöket és a tárgyak oktatásához szükséges alapanyagokat vegyenek a gyerekek számára. A nyári szünet alatt több iskola is megújult, illetve kibővítették, valamint folytatódott az intézményekben a wifi kiépítése.

Bécsben is pedagógushiány van, az elmúlt hónapokban több mint kétszáz adminisztratív munkaerőt vettek fel, hogy a tanárok és tanítók arra koncentrálhassanak, ami a feladatuk: a tanításra.

Ezen kívül 86 szociális munkás és iskolapszichológusok segítik a munkájukat.

Az idei tanévben a többnyelvűség, az inklúzió, a szülők bevonása, a fenntarthatóság valamint a pénzügyi és digitális képzés állnak a középpontban. A pénzügyi képzés célja, hogy a diákok megértsék a jövedelem, a kamatok, az adók, a megtakarítások, a szerződések és a biztosítások közötti összefüggéseket és tudatosan tudjanak pénzügyi döntéseket hozni. A kötelezően, heti egy órában bevezetett digitális alapképzés célja, hogy a gyerekek felismerjék, milyen hatása van jelenlétüknek az interneten, tudjanak programokat installálni és megtanulják felismerni például a fake newst.

A bécsi iskolákban mintegy négyezer Ukrajnából menekült gyerek folytatja a tanulmányait, ami nagy kihívás elé állítja az osztrák főváros iskolarendszerét.

Ettől függetlenül mindent megtesznek, hogy a hazájuk elhagyására kényszerülő gyerekeket a lehető legjobban integrálják a bécsi iskolarendszerbe.

Két pandémiás év után Bécsben egyébként most először indult úgy a tanév, hogy nem kellett sem PCR-teszt, sem maszk az iskolákban.