A Bécs szempontjából mérvadó korneuburgi mérőálláson a reggeli órákban 7,93 méter vízmagasságot és másodpercenként 10,6 ezer köbméteres vízhozamot mértek. Az előrejelzések szerint a következő órákban ezen a szinten marad az áradás, azután csökkenni fog. 2002-ben 7,89 métert, illetve másodpercenként 10,33 ezer köbmétert mértek Korneuburgnál. A Duna szokásos vízhozama kétezer köbméter Bécsnél.

Az elmúlt napokban bebizonyosodott, hogy a bécsi árvízvédelmi létesítmények - amelyek között a Dunát tehermentesítő Új-Duna-csatorna és a Duna-sziget a legfontosabbak - jól betöltik a szerepüket - írták a közleményben. A fővárosban nem számítanak komoly károkra, nagyobb elöntésekre. Az Új-Duna gátrendszere másodpercenként 14 ezer köbméterrel is képes megbirkózni. Ilyen magas vízállás a statisztikai adatok szerint néhány ezer évenként fordulhat elő.

Az áradás jelei így is érzékelhetőek voltak a városban: kedden víz alá kerültek a Duna-sziget alsó sétaútjai, valamint néhány gyalogosrakpart és part menti vendéglátóhelyek. A belvároshoz közelebb, a Duna-csatorna alsó szakasza mellett szerdán az A4-es autópályát mindkét irányban egy-egy szakaszon lezárták vízátfolyások miatt.

Az ország árvíztől leginkább veszélyeztetett részein, Alsó- és Felső-Ausztriában reggelre már apadásnak indult a Duna, de a veszély még nem múlt el. Bizakodásra adott okot, hogy az ár a legmagasabb vízálláskor, 15 méternél sem lépte át a mobil gátak peremét, a nagyobb elöntések veszélye így csökkent. Továbbra is folyamatosan figyelik azonban, hogy nem szakítja-e át a védőfalat a víztömeg vagy a hordalék nagyobb darabjai.

Az egyik legkritikusabb helyen, a Krems melletti Theissnél a Duna már nem tudja befogadni a Krems folyó vizét, ezért veszélyesen átázott egy földgát. Szerdán ezért egy beton és műanyag elemekből álló, "második védővonal" létesítéséhez láttak hozzá. Felkészültek arra is, hogy átszakad a gát: négy településről kétezer embert készítettek fel a kitelepítésre.

Alsó-Ausztria tartományban összesen ezerötszáz embert helyeztek biztonságba vasárnap óta.
Eközben már apadt az Inn folyó Felső-Ausztriában, de Salzburg és Tirol tartományokban is visszatértek medrükbe a hét végén még tomboló hegyi patakok és a folyók.

Szerdán is jelentős közlekedési korlátozások álltak fenn Alsó- és Felső-Ausztriában a Duna térségében. Az osztrák autópályák járhatóak voltak, a Salzburgot a tiroli Innsbruckkal összekötő németországi A8-as autópálya azonban változatlanul le volt zárva. Salzburg és Innsbruck között szünetel a vasúti összeköttetés is.