A Deutsche Bank elemzői azt vizsgálták, hogy mennyibe kerül egy tonna szén-dioxid megspórolása azáltal, hogy az utcán nem belső égésű, hanem villanyos-akkumulátoros járművek közlekednek. Az elemzés során beleszámolták mindazokat a támogatásokat, amit a fejlesztők, a gyártók és a vásárlók kapnak részben kedvezményekben, részben juttatásokban - írja a lap.

Arra jutottak, hogy egy tonna szén-dioxid kibocsátásának a megelőzése az e-autók révén 800-1000 eurójába kerül az adófizetőknek jelenleg. Márpedig okosabban felhasználva ezt az összeget 16-20 tonna szén-dioxid-kibocsátást lehetne megakadályozni az ipar más területein – ugyanennyi pénzből.

A tanulmány szerzői úgy fogalmaztak, hogy a szén-dioxid-kibocsátás elkerülésének költsége meghaladhatja a tonnánkénti ezer eurót, miközben az emissziókereskedelemben csak 50 euró a költség jelenleg tonnánként. Azt a következtetést vonták le, hogy az aktuális szabályozás nem felel meg sem az ökológia, sem az ökonómia kritériumainak.

A jómódúak járnak jól a támogatásokkal

A Deutsche Bank elemzésében arra is rámutatott, hogy a támogatások és kedvezmények rendszere jelenleg a kis jövedelmű autófenntartóktól áramoltatja át a pénzt a jómódúaknak, akik megengedhetik maguknak, hogy elektromos autót (is) vásároljanak. Mások, például egyes gyártók vezetői arra hívták fel a figyelmet, hogy az autók drágulása előidézheti, hogy a középosztály széles köre nem lesz képes személygépkocsit fenntartani - olvasható a Magyar Nemzet cikkében.