Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Élénk bírálatot váltott ki a diákok körében a brit University of Winchester vezetőségének döntése, miszerint bronzszobrot állítanak Greta Thunberg svéd környezetvédő aktivista lánynak – derül ki a CNBC tudósításából. Nem azért bírálták a rektorátust, mert talán egy élő tinédzsernek nem kellene szobrot állítani, hanem azért, mert szerintük pénzkidobás volt a szobor megrendelése. A műalkotás, amely hallgatók szerint az egyetemi vezetés „hiúsági projektje”, 24 ezer fontba, azaz több mint tízmillió forintba került.

A döntéshozók szerint az életnagyságú szobor, amely az egyik egyetemi épület előtt fogadja az arra járókat inspirálhatja a diákokat, továbbá szimbolizálja az intézmény elkötelezettségét a fenntartható fejlődés és a szociális igazságosság mellett. A diákokat képviselő szervezet elismeri, hogy Greta elkötelezettsége és tettei alapján nem ítélhető el a szobor felállítása, ugyanakkor – ha már a fenntarthatóságról és a szociális problémákról van szó – nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy, mire lehetett volna költeni a diákok helyzetének javításában a 24 ezer fontot.

A beruházás része volt

Miközben Thunberg valóban fantasztikus szimbólum és az egyetemi hallgatók példaképe lehet, az elmúlt év a koronavírus-járványról szólt, embereket kellett elküldeni az egyetemről, a könyvtár használatát korlátozták és diákok annak ellenére teljes évi tandíjat fizetnek, hogy az online oktatás nem pótolhatja a valódit. Sok diák mentális problémákkal küszködik az elszigeteltség miatt, és segítségre szorul.

Az egyetem vezetősége azzal védekezik, hogy a szobrot még 2019-ben rendelték meg, amikor megnyílt az új campusuk, hogy annak bejárata elé helyezzék. Tisztában vannak a döntés vitatott voltával, de megnyugtatnak mindenkit, hogy a szobor készítését az épület beruházási költségéből fizették, nem vontak el forrás a diákok támogatásától. Az egyetem idén 5,2 millió fontot költ a hallagatói támogatására, szociális kiadásokra és az informatikai infrastruktúra fejlesztésére, hogy az jobban támogassa a tanulást a pandémia idején.