Az árakra érzékeny vásárlók gyakrabban választják Nagy-Britanniában az Aldit és a Lidlt, miután növekedtek a megélhetési költségeik - idézte a Kantar piackutató felmérésének eredményét az Evening Standard. A diszkontláncok a karácsonyi és az azt követő időszakban növelték piaci részesedésüket a Big Fournak nevezett négy hagyományos áruházlánc rovására.

Az emberek egyre inkább keresik a kedvező vásárlási lehetőségeket, miután az élelmiszerek átlagos éves áremelkedése elérte a 3,8 százalékot, ami 180 fonttal (77 ezer forint) növelte a háztartások átlagos éves bolti számláját. A marhahús és a rágcsálni való chipsek ára nőtt a leginkább, miközben néhány más termék mellett a sör is olcsóbb lett az elmúlt egy évben.

Az Aldi piaci részesedése a január 23-át megelőző 12 hétben 7,4 százalékról 7,8 százalékra, a Lidlé 5,9 százalékról 6,2 százalékra nőtt. Az előbbi cég értékesítése némi bővüléssel 2,45 milliárd fontra, az utóbbié 1,94 milliárd fontra ment fel. Mindkettő megtartotta azt az imázsát, hogy a legjobb árakat kínálja: a Which? fogyasztói magazin megkérdezése szerint a vásárlók az Aldit tartották a legolcsóbb közértnek 2021-ben a szigetországban.

Magyarországon egyelőre a rivális lett a befutó, legalábbis a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített, országos, reprezentatív közvélemény-kutatás szerint. Ez azt találta, hogy a vásárlók többsége szerint a Lidlben tudják a legolcsóbban beszerezni, amire szükségük van. Ez nem népszerűségi rangsor persze, mert vannak cégek, amelyek a tehetősebb vevőkre hajtanak és a kis boltok szükségképpen drágábbak.

A legutóbbi, még 2020-as adatok szerint Magyarországon egyébként a Lidlnek volt a legnagyobb forgalma, éves szinten 21 százalékkal 667 milliárd forintra növelte a belföldi árbevételét. Ezzel átvette a listavezető helyet a korábbi években rendre első helyen lévő Tescótól. Ráadásul a 2020-as adatok szerint a Tesco 588 milliárd forintos bevétele csak a harmadik helyre volt elég, mivel a Spar 630 milliárdos forgalmat produkált, így a második helyet szerezte meg.