Új piacvezetője van a kiskereskedelemnek Romániában - írja Maszol. Az elmúlt évben 2020-ben a Lidl diszkontlánc érte el a legnagyobb, 12,863 milliárd lejes árbevételt. A német vállalat 32 százalékos növekedést produkált, aminek köszönhetően két helyet lépett előre a rangsorban. A közel 300 boltot működtető vállalat 756 millió lej profitot termelt.

A Lidl kereken 10 évvel azután vált piacvezetővé, hogy a Plus Discount áruházlánc 107 hazai boltjának felvásárlásával megjelent a piacon. A Lidl a Kauflandot taszította le a trónról, utóbbi egy évtizeden át volt az első számú kiskereskedelmi vállalat Romániában. A 140-nél több hipermarketet működtető német áruházlánc minimális különbséggel szorult a második helyre, 12,836 milliárd lej volt az árbevétele tavaly, a nyeresége pedig 970 millió lej.

A profit abszolút értéke alapján a Kaufland a legsikeresebb kiskereskedő. Azt, hogy már nem piacvezető a cég, bizonyára nem élték meg tragédiaként a Kauflandnál, főleg, hogy az elsőség a családban maradt. A Lidl és a Kaufland egyaránt a Schwartz-csoport német családi vállalkozáshoz tartozik. A harmadik legnagyobb romániai kiskereskedő a Carrefour.

Az első tízben kizárólag multinacionális vállalatok vannak még: Profi, Mega Image, Metro Cash&Carry, Auchan, Penny, Selgros Cash&Carry, Cora. A Profi kivételével tavaly valamennyi nyereséges volt. A Lidl mellett a Profi és a Penny bevételei nőttek a legnagyobb arányban, 22, illetve 19 százalékkal. Ez azt mutatja, hogy csökkenőben van a hipermarketek népszerűsége, egyre többen választják a kisebb méretű és alacsony árakkal dolgozó diszkontáruházakat és szupermarketeket.