Csehországban megugrott az energiaitalok értékesítése az elmúlt években - adta hírül a Radio Praha. A piac értéke 2018-ban elérte a 2,4 milliárd koronát (34 milliárd forint). Az egyik jelentős piaci szereplő, az Al-Namura becslése szerint az eladások értéke egy év alatt 19,3, mennyisége 12,9 százalékkal nőtt.

A Nielsen tanácsadó cég felmérése szerint 2018 áprilisa és 2019 márciusa között 51,4 millió liter energiaitalt vásároltak a csehek, ami 11 százalékkal több az egy évvel korábbi hasonló időszakkal összehasonlítva. A vizsgálat válaszadónak öt százaléka hetente többször, hét százaléka egyszer, 22 százaléka legfeljebb havonta egyszer fogyaszt ilyen italt. A megkérdezettek fele soha nem iszik energiaitalt.

QP | Quality Placement

Csehországban a Red Bull a legnépszerűbb márka nagyjából 30 százalékos piaci részesedéssel, a második helyen a Big Shock áll 16, a harmadikon a Semtex 10 százalékkal. Más felmérésekből az is kiderül, hogy azok a családok költenek a legtöbbet erre a termékre, amelyben 15 évesnél idősebb kamaszok vannak. Orvosok arra figyelmeztetnek, hogy az energiaitalok függőséget okozhatnak.