Vlagyimir Markov, az orosz állami energetikai cég főosztályvezetője ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a beruházás megvalósítása az előre eltervezett menetrend szerint halad. "A (Déli Áramlat) gázvezeték a terveknek megfelelően elkészül" - mondta.

A lenta.ru orosz hírportál megjegyezte, hogy a Déli Áramlat tenger alatti szakasza megépítésének elkezdését novemberre tervezték.

Az orosz gázt Ukrajna elkerülésével Európa több országába, így Magyarországra is eljuttató vezetékrendszeren a Gazprom közlése szerint 2015 végén indulhatnak meg a szállítások. A Déli Áramlat a teljes kapacitást 2018-ra érné el.

A Gazprom főosztályvezetője arról is beszélt moszkvai tájékoztatóján, hogy a Déli Áramlat költségeinek megnövekedése sem haladja meg az állami cég pénzügyi lehetőségeit, és szerinte a nyugati büntetőintézkedések nem befolyásolják a gázvezeték Fekete-tenger alatti szakaszának megépítését. Kijelentette, hogy a Gazprom képes nagyszabású beruházásainak megvalósítására elsősorban saját forrásaiból, de nem mond le a hitelfelvételi lehetőségekről sem.

Alekszandr Ivannyikov, a Gazprom pénzügyi és gazdasági osztályvezetőjének első helyettese októberben egy szentpétervári nemzetközi gázfórumon azt mondta, hogy a Déli Áramlat összköltsége az eredeti 16 milliárd euróhoz képest 7,5 milliárd euróval többe kerülhet, azaz 23,5 milliárd euróra emelkedhet. Ez 47 százalékos drágulás volna.

Orosz elemzők szerint a drágulás elsősorban azzal függ össze, hogy az Egyesült Államok által bevezetett szankciók miatt a Gazprom csak drágán juthat kölcsönhöz.

A Kommerszant című orosz napilap két hete arról írt, hogy a Szibéria Ereje nevű gázvezeték megépítése és a Kínával aláírt energetikai megállapodások teljesítése késleltetheti a Gazprom többi beruházását, így a Déli Áramlat megvalósítását is. Az orosz állami energetikai óriáscég lemondott arról, hogy 25 milliárd dolláros hitelt vegyen igénybe Pekingtől a Kínába vezető gázvezeték megépítésére. Szakértők szerint a döntés komoly kockázat az állami cég pénzügyi stabilitása szempontjából, hacsak az nem fagyasztja be valamely másik nagy beruházását, például a Déli Áramlat európai gázvezeték megépítését.