A Disney mint a világ egyik legnagyobb média és szórakoztató társasága azt közölte, hogy a december végével zárult negyedévben adózott eredménye 1,28 milliárd dollár (458 milliárd forint), részvényenként 70 cent volt, szemben az egy évvel korábbi 1,15 milliárd dollárral, részvényarányosan 63 centtel.

Walt Disney negyedéves bevétele éves összevetésben 8 százalékkal, 23,51 milliárd dollárra nőtt, szintén felülmúlta a várt 23,44 milliárd dollárt.

A legnagyobbnak számító média és szórakoztató részleg bevétele 1 százalékkal, 14,78 milliárd dollárra emelkedett, de elmaradt a várt 15,4 milliárd dollártól. A streaming szolgáltatás bevétele 13 százalékkal, 5,31 milliárd dollárra nőtt, a hagyományos televíziós üzletágé 5 százalékkal, 7,29 milliárd dollárra csökkent.

Nem elégedettek az előfizetők számával

A Disney+ streaming szolgáltatónak 161,8 millió előfizetője volt a negyedév végén, szemben a három hónappal korábbi 164,2 millióval. A csökkenés várható volt, amit az elemzők az előfizetési költségek emelkedésével magyaráztak. A szakértők a Disney+ előfizetőinek számát 162,7 millióra várták a negyedév végére.

Eközben a vidámparkok, tengerjáró hajók, fogyasztási cikkek és videójátékok üzletág bevétele 21 százalékkal, 8,74 milliárd dollárra ugrott.

A cég élére tavaly került Bob Iger stratégiai szerkezetátalakítást jelentett be, amelynek révén három részlege lesz a cégnek és mintegy 7 ezer alkalmazottól megválnak.

Az átszervezéssel a tervek szerint 5,5 milliárd dollárt takarítanak meg, ami végeredményben javítja a cég nyereségességét. Az október eleji állapot szerint a cégnek 220 ezer alkalmazottja volt, ebből 166 ezren dolgoztak az Egyesült Államokban.