A Deutsche Bahn, a német nemzeti vasúttársaság a tervek szerint hamarosan megkezdi azoknak a kisméretű önálló repülő eszközöknek, úgynevezett drónoknak a tesztelését, amelyeket a szerelvényeket összefirkáló graffitizők tetten érésére és azonosítására akarnak használni - jelentette a BBC. Az alig hallható minihelikopterek nagyjából 150 méter magasan repülnek, illetve lebegnek, éjjel látó infrakameráikkal innen vehetik filmre a rongálókat. A graffitik eltávolítása évente 7,6 millió eurójába kerül a Deutsche Bahnnak. Ezzel szemben egy drón ára 60 ezer euró - ehhez jönnek az üzemeletetési költségek.

A vasúttársaság szóvivője azt mondta a BBC-nek, hogy skrupulózusan vigyázni fognak a személyiségi jogok védelmére. A gépek csak a cég tulajdonában lévő létesítmények fölött teljesítenek majd szolgálatot, kameráikat úgy helyezik el, hogy csak a pályaudvarok területét pásztázzák. Németországban különlegesen kényes kérdésről van szó - amikor a Google három évvel ezelőtt fényképezőgépekkel felszerelt embereket küldött 20 nagyváros utcáira, hogy elkészítsék a Google-térképek élethű látképeik, heves ellenállás bontakozott ki a lakosság körében. A vitát követően 200 ezer lakó kötelezte a Google-t, hogy takarja ki otthonát térképein.

A drónokkal kapcsolatban hasonló a helyzet. A hónap elején a védelmi minisztérium felfüggesztette az ország első - meglehetősen drága - automata felderítő repülőgépének fejlesztését. Az Euro Hawk névre keresztelt gépet külföldön bevethetik majd, ám Németországban csak abban az esetben kutakodhat, ha az átvizsgálandó terület közelében száll fel, illetve le. Emellett a légiirányítási hatóságok egyelőre nem engedélyezték repülését, mivel nem tudja önállóan elkerülni az összeütközést a polgári légi járművekkel. A Deutsche Bahn terveiben szereplő apró drónok olyan alacsonyan repülnek, hogy felszállásaikhoz nincs szükség minden alkalommal hatósági engedélyre.