Tavaly 3673 konténervonat tette meg az utat Kína és Európa között, több mint kétszerannyi, mint 2016-ban és több mint az előző hat évben összesen. A járatok száma az NDRC tervei szerint 2020-ra évi ötezerre emelkedik. (Hetente érkeznek a kínai tehervonatok Budapestre.)

A tengeri szállításnál gyorsabb és a légi szállításnál olcsóbb közvetlen vasúti teherszállítási kapcsolat 2011 márciusában jött létre Kína és Európa között és az európai célállomások száma azóta már 36-ra emelkedett. A szállítmányozónak a menetidőt ezalatt több mint húsz napról esetenként két hétnél is rövidebb időre sikerült csökkentenie, a szállítási költségeket pedig negyven százalékkal lefaragnia.

Az Európai Unió Kína legnagyobb kereskedelmi partnere. Tavaly a kétoldalú kereskedelmi forgalom volumene 15,5 százalékkal nőtt.

Fotó forrása: Marton Szilvia / Napi