Amerikában minden ötödik, Európában minden negyedik ember vásárol a neten. Szakértők szerint a tengerentúli vásárlások az amerikai hipermarket-kultúra miatt nem érik el az európai szintet - derült ki az AC Nielsen piackutató cég legfrisebb, szerdán nyilvánosságra hozott globális felméréséből. A piackutató cég májusi kutatásában világszerte 21 ezer embert kérdezett meg 32 országban online kérdőívekkel. A kérdések elsősorban a vásárlási szokásokra, a fizetési módokra, illetve a leginkább kedvelt termékekre kérdeztek rá. A kutatásból kiderül: a legaktívabb online vásárlók Németországban, Ausztriában és Nagy-Britanniában találhatók. Ezekben az országokban az internethasználók 95 százaléka már legalább egyszer vásárolt a neten. Az USA-ban ez az arány 85 százalékos. Az európai országokban a válaszadók kétharmada állította, hogy a múlt hónapban is vásárolt online. A kutatás egyik revelatív megállapítása volt, hogy Ázsiában a magas internetpenetráció nem feltétlenül jár együtt az online vásárlás elterjedtségével. Például Dél-Koreában, amely az egyik legdinamikusabban fejlődő szélessávú internetpiaccal rendelkezik a világon, csak minden ötödik ember mondta, hogy az utolsó hónapban vásárolt online. Az online vásárlási rangsorban a legkedveltebb termék a könyv és a dvd, amelyek messze magasan megelőznek minden más terméket. Ugyanakkor világszerte általános tendencia, hogy a fiatalok könyvek helyett inkább játékprogramokat és dvd-t vásárolnak a neten. Érdekesség, hogy a top termékek országonként eltérőek. Dél-Koreában és Kínában a könyv a sláger, Ausztráliában, Szingapúrban és Malájziában a repülőjegy. Dél-Koreában az online vásárlók egyharmada kozmetikai termékeket vásárol, szemben a világon átlagos 10 százalékkal. Az európai vásárlók körében a legnépszerűbb fizetési mód a bank- és hitelkártyás átutalás, második helyen pedig a készpénzes utánvétel áll. Kínában éppen fordított a helyzet. Amíg az internetezők többsége férfi, addig az online vásárlók nemi aránya egyre inkább kiegyensúlyozottá válik. A világ teljes internethasználója közül 80 százalékban férfiak, 74 százalékban nők vásárolnak legalább egyszer a világhálón. A kutatás azt is feltárta, hogy Kínában, Tajvanon, Svédországban és Ausztriában a legkiegyenlítettebb a online vásárlók nemi aránya.