A Ford Motor 13 százalékos növekedést könyvelt el februárban, míg legfőbb vetélytársa, a General Motors csak 12 százalékot - számolt be az autonews.com.

A Ford eladásai több, mint 91 ezer autóval nőttek 2009 februárjához képest, amely az elmúlt három év leggyengébb hónapja volt.

Az elemzési várakozásokat felülmúlta a Toyota teljesítménye is, már amennyiben a 9 százalékos csökkenés túlteljesítésnek nevezhető. A Toyotára egyértelműen rossz fényt vetett az a visszahívási mizéria, amely az elmúlt heteket jellemezte.

Csak a Chrysler Csoport várt mínuszt a Toyotán kívül, ennek ellenére egy kis mértékű emelkedést produkáltak az elmúlt hónapban. A Subaru nőtt 38 százalékkal és a Nissan észak-amerikai divíziója is 29 százalékos erősödést ért el az elmúlt év azonos időszakához képest. Az adatok csalókák lehetnek, hiszen az autók kereslete még mindig csak a fele a recesszió előtti szintnek.

A GM divíziói közül jól teljesített a Buick, a Cadillac és a Chevrolet, a jól menő üzletágak azonban még így sem tudták pótolni a 4 megszüntetett autómárka - a Hammer, a Pontiac, a Saab és a Saturn - által generált kiesést.

A Ford amerikai eladásainak megugrása nagyrészt a Toyota nimbuszvesztésének köszönhető, hiszen az azonos kategóriában versenyző Toyota Camry és Ford Fusion közül az utóbbi sokkal nagyobb számban fogyott az Egyesült Államokban.

A Toyota gyengülését azonban nem csak a Ford használta ki, a Honda 13 százalékos bővülése és a Hyundai 11 százalékos erősödése is a gyengélkedő Toyotának köszönhető.

A Toyota válaszlépésre szánta el magát és meghirdette az 5 évig tartó kamatmentes részletfizetési programját, amely elemzők szerint autónként 4700 dolláros veszteséget termel és ez az általánosan használt ösztönzők pénzben kifejezhető értékének triplája.