A Nespresso a kiváló minőségű kapszulás kávék úttörőjeként és referenciapontjaként a Kávé világnapja alkalmából rávilágít a veszélyre, melyet az éghajlatváltozás jelent a globális kávétermelésre, és reflektorfénybe helyezi a kávé védelmére tett erőfeszítéseket.

Az új, The Empty Cup (Az Üres Csésze) elnevezésű kampányban George Clooney, a márka nagykövete egy üres kávéscsészét tart a kezében, annak a kockázatnak a szimbólumaként, amellyel világszerte rengeteg kávétermelő szembesül napjainkban, és akik közül több mint 140 000 farmer szorosan együttműködik a Nespressóval. A klímaváltozás jelenleg a vadon termő kávéfajták 60 százalékát veszélyezteti, és 2050-re a kávétermesztésre használt földterületek 50 százaléka alkalmatlanná válhat a megművelésre. A jobb Arabica fajták különösen érzékenyek az erőteljes időjárási sokkhatásokra.

A kiváló minőségű kávé megóvása és jövőjének biztosítása már 20 éve központi szerepet játszik a Nespresso stratégiájában. A 2003-ban, az Esőerdő Szövetséggel közösen létrehozott Nespresso AAA Sustainable Quality Program célja, hogy fokozza a termés mennyiségét és minőségét, miközben védi a környezetet és javítja a termelők és közösségeik életminőségét.

A kiváló minőségű kávé hosszútávú, fenntartható termesztése szempontjából kulcsfontosságú, hogy a gazdálkodó közösségek képesek legyenek megóvni ültetvényeiket az erőteljes időjárási hatásoktól, és ezzel együtt az éghajlatváltozást kiváltó okok ellen is küzdjenek. A Nespresso számára ennek eszköze a regeneratív (talajmegújító) mezőgazdaság, vagyis egy olyan szemlélet, amely nem csupán csökkenti a globális agrár-élelmiszeripar kibocsátását, hanem ellenállóbbá is teszi a termőföldeket az éghajlatváltozás hatásaival szemben.