Nyugat-Európában 891,5 ezer új autót értékesítettek a kereskedők, ami 0,5 százalékkal alacsonyabb az átlagnál. Elképesztően nagy mértékben, kicsit több mint 88 százalékkal omlott össze a izlandi autópiac, de az ír eladások 66,5 százalékos csökkenése is kiugróan rossz adat. A közel 8 százalékkal zsugorodó franciaországi értékesítéseket leszámítva minden országban két számjegyű visszaesést regisztrált az ACEA.
Az EU-ba 2004 után felvett országok közül a három balti állam tartja a negatív csúcsot: Lettországbn 77, Livtániában 67, Észországban 61 százalékkal rogyott meg a piac, de a magyarországi és romániai 50 százalék feletti zuhanás is elborzasztó. A régióban 5,3 százalékos csökkenéssel Lengyelország jelentett kivételt a két számjegyű esés alól.
Az autómárkák közül a Chrysler és a Mitsubishi produkált kiugróan rossz - 53 és 48 százalékos - visszaesést. Mindkét cég európai piac részesedése bőven 1 százalék alá került. A General Motors márkái közül az Opel 34, a Chevrolet 29 százalékos csökkenést szenvedett el, a Saab viszont 56 százalékkal adott el kevesebb autót, mint egy évvel korábban.