Folytatódott az európai autópiac gyors összeesése: 2009 januárjában 27 százalékkal kelt el kevesebb autó az Európai Unió és az EFTA tagországaiban, mint 2008. januárban - derül ki az európai autógyártók szövetsége (ACEA) adataiból. Összesen 958,5 ezer autó kelt el az év első hónapjában szemben az egy évvel korábbi több mint 1,2 millióval. Ez az elmúlt két évtized a legalacsonyabb első havi adata.

Nyugat-Európában 891,5 ezer új autót értékesítettek a kereskedők, ami 0,5 százalékkal alacsonyabb az átlagnál. Elképesztően nagy mértékben, kicsit több mint 88 százalékkal omlott össze a izlandi autópiac, de az ír eladások 66,5 százalékos csökkenése is kiugróan rossz adat. A közel 8 százalékkal zsugorodó franciaországi értékesítéseket leszámítva minden országban két számjegyű visszaesést regisztrált az ACEA.

Az EU-ba 2004 után felvett országok közül a három balti állam tartja a negatív csúcsot: Lettországbn 77, Livtániában 67, Észországban 61 százalékkal rogyott meg a piac, de a magyarországi és romániai 50 százalék feletti zuhanás is elborzasztó. A régióban 5,3 százalékos csökkenéssel Lengyelország jelentett kivételt a két számjegyű esés alól.

Az autómárkák közül a Chrysler és a Mitsubishi produkált kiugróan rossz - 53 és 48 százalékos - visszaesést. Mindkét cég európai piac részesedése bőven 1 százalék alá került. A General Motors márkái közül az Opel 34, a Chevrolet 29 százalékos csökkenést szenvedett el, a Saab viszont 56 százalékkal adott el kevesebb autót, mint egy évvel korábban.