Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az online boltok és hasonló weboldalak átvilágításának legfrissebb eredményeit tartalmazó jelentés szerint számos olyan weboldal érhető el a világhálón, amelyek tartalma sérti az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályokat - derül ki a bizottság a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok által készített jelentésből.

Az MTI beszámolója szerint az átvilágítás középpontjában az idén az úgynevezett zöldre festés állt, vagyis az a megtévesztő tájékoztatás, amelyben a cégek webhelyeiken a valóságnál környezettudatosabbnak és környezetkímélőbbnek tüntetik fel magukat. Az átvilágítást végző szakemberek különböző üzleti ágazatokban, például a ruházati kereskedelemben, a kozmetikai ágazatban és a háztartási felszerelések ágazatában tevékenykedő vállalatok környezetvédelemmel kapcsolatos online állításait vizsgálták.

A nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok megállapítása szerint az esetek 42 százalékában az állítások túlzóak, hamisak vagy megtévesztőek voltak, és az uniós szabályok értelmében tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősülhetnek. Mint közölték, a zöldre festés szaporodó jelenség, mivel a fogyasztók egyre inkább keresik a környezetbarát termékeket.

Az átvilágítást követően az Európai Bizottság és a fogyasztóvédelmi hatóságok 344, kétségesnek tűnő állítást vizsgáltak meg részletesebben. Megállapították, hogy az esetek több mint felében a kereskedő nem biztosított elegendő információt a fogyasztók számára ahhoz, hogy megítélhessék a webhelyen feltüntetett állítás pontosságát.

Az esetek 37 százalékában az állítás homályos kifejezéseket és általánosításokat tartalmazott - például tudatos, környezetbarát, fenntartható -, amelyek azt a megalapozatlan benyomást keltették a fogyasztókban, hogy a termék nincs káros hatással a környezetre.

Az esetek 59 százalékában a kereskedő nem támasztotta alá olyan bizonyítékkal az állítását, amelynek a fogyasztó könnyen utána tudott volna nézni - ismertették.