A 23 ezer vállalat megkérdezése alapján készült felmérés azt mutatja, hogy a cégek - a belső fogyasztás bővülésének köszönhetően - derűlátóbbak lettek ugyan, de tisztában vannak vele, hogy a konjunktúrát egyedi tényezők táplálják, az olcsó olaj, az alacsony kamatok és az euró gyengülése.

Csupán az olajárcsökkenés 0,7 százalékponttal járul hozzá a növekedéshez, az alacsony kamatok pedig az ingatlanpiacot és az építőipari tevékenységet fűtik.

"Doppingolt, kölcsönbe vett fellendülésről van szó" - mondta Martin Wansleben, a DIHK vezérigazgatója, hangsúlyozva, hogy eufóriának nincs helye.

A DIHK annak ellenére javította a prognózisát, hogy az első negyedévben lelassult a gazdaság növekedése, a GDP negyedéves összevetésben csak 0,3 százalékkal bővült az előző negyedévi 0,7 százalék után.

Wansleben szerint a német gazdaság a látszat ellenére nem annyira versenyképes, a növekedés motorja a béremelkedés ösztönözte lakossági fogyasztás. A koalíciós kormánynak fel kell ébrednie, a választási ajándékok, a minimálbér bevezetése és a nyugdíjemelés következtében nőttek a munkaköltségek és ezért egyre több vállalat külföldön ruház be - mondta. "A kerül, amibe kerül politika nem megy tovább" - mondta a DIHK vezérigazgatója.