A kormánynak van költségvetési kerete, amelyet az esetlegesen szükséges vakcinák megvásárlására fordíthat. Azt tervezzük, s aláhúzom a tervezés szót, hogy szükség esetén az emlékeztető oltások az amerikai emberek rendelkezésére állnak majd - fogalmazott a szakember.

Kessler a jövőbeli tisztességes árképzésre vonatkozó kérdésre úgy válaszolt, elképzelhető, hogy 2022 után ismét a kereskedelmi piacokról kell majd beszerezni a vakcinákat, de a lehetséges "következő fordulóban" nem lesz változás az ingyenesség tekintetében.

QP | Quality Placement

Egyes szakemberek véleménye szerint arra lehet számítani, hogy amennyiben véget ér az egészségügyi vészhelyzet, a gyógyszergyártók jelentősen megemelik a Covid-19 elleni oltóanyagok árait. Az Egyesült Államokban jelenleg a Pfizer amerikai és a BioNTech német gyógyszeripari vállalatok által közösen kifejlesztett vakcina a legdrágább, amely 39 dollárba kerül adagonként. A Moderna, illetve a Johnson and Johnson amerikai vállalatok oltásai 32 és 10 dollárba kerülnek.

Frank D'Amelio, a Pfizer pénzügyi igazgatója februárban azt mondta: az akkori 19,5 dolláros ár egyértelműen egy "járványra vonatkozó árképzést" tükröz, ugyanis általában egy adag oltásért 150-175 dollárt szoktak felszámítani.

Az amerikai járványügyi és betegségmegelőzési központ (CDC) legfrissebb adatai szerint keddig 263 132 561 adag Covid-19 vakcinát adtak be az Egyesült Államokban, amely 1,5 milliós emelkedést mutat tegnap óta, a naponta beadott oltások tekintetében pedig az elmúlt hét nap átlaga 2,2 millióra módosult.

A CDC tájékoztatása szerint eddig az amerikai lakosság valamivel több mint 46 százaléka, azaz körülbelül 153 millió ember kapott legalább egy adag oltást, és 35 százalékuk, azaz megközelítőleg 117 millió ember a védettséghez szükséges összes vakcinát megkapta.

Kedden Joe Biden amerikai elnök bejelentette, hogy az adminisztráció partnerséget hirdet az Uber és a Lyft közösségi személyszállítással foglalkozó vállalatokkal, hogy azok ingyenesen szállítsák el az oltópontokra azokat az utasokat, akiknek szükségük van segítségre. Az elnök minderről azon a virtuális találkozón beszélt, amelyen kormányzókkal vitatta meg az oltási hajlandóság növeléséhez szükséges jövőbeli stratégiát.

A tervek szerint a Lyft és az Uber több tízezer oltási helyre indít majd utakat az alkalmazásokon keresztül, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy kiválasszák az oltás helyszínét, és ingyenesen odajussanak, majd hazatérjenek. A Fehér Ház szerint az akció várhatóan "a következő két hétben" indul, s július 4-ig fog tartani.