Sosem mondtam, hogy Kína megvásárolná Magyarország adósságát - mondta a miniszter, azt hangoztatva, hogy ő csupán azt állította, hogy kormánya "kínai bankokkal és a kínai kormánnyal tárgyal egy jövőbeni pénzügyi együttműködésről", folyamatban lévő tárgyalásokról azonban nem kíván részletekbe bocsátkozni, mert azok ismét félreértésekre adhatnának okot.
A lapnak még a múlt szombaton Budapesten adott exkluzív interjújában Fellegi beszámol arról, hogy legutóbbi pekingi útja alkalmával több projekt is szóba került, amelyek között van egy a repülőteret a belvárossal összekötő gyorsvasúti beruházás is.
Az újság a kínai vámhivatal adataira hivatkozva közli, hogy a két ország közötti kereskedelmi forgalom 2010-ben elérte a 8,72 milliárd dollárt, vagyis 28 százalékkal bővült az előző évhez képest.
A fejlesztési miniszter az interjúban még kitért azokra a fejlesztési elképzelésekre, amelyekben Kínának Magyarországon szerep juthat. Említette egy logisztikai központ létrehozását és egy cargo-reptér építését, amelyek - mint mondta - az ország és Kelet-Európa számára, valamint Kínának is fontosak lehetnek, hiszen kiváló lehetőséget teremtenének a kínai áruk terítésére Európában.
A magyar kormány az informatika és az IT infrastruktúra területén is együttműködést remél Kínával - jegyzik meg a cikkírók, amivel kapcsolatban Fellegi Tamás kiemelte a világ második legnagyobb távközlési berendezéseket gyártó vállalatának, a Huaweinek a befektetéseit, amellyel a vállalat "megteremti hosszú távú jelenlétét az országban".
Legolvasottabb

Új uniós gázmegállapodás született, amin Magyarország nyer, a Gazprom veszít

Újabb 75 milliárd forint hitelt vett fel ma a magyar állam, ennyibe került

A magyar autósok elárulták, hogy mit szeretnének venni

Az oroszok ágyúznak Donyecben, az Azov-parancsnokság még az Azovsztalban van
Eddig csak beszéltek róla, de most tényleg megindult a nagy hazavándorlás

Elképesztő felár egy balatoni étteremben, így kompenzálnak a vendéglátósok

Zuhan a forint, nem állította meg a lejtőn az MNB
