A naptárhatásoktól megtisztított márciusi éves növekedés 5,9 százalékos volt. A statisztikusok szerint a kiskereskedelmi forgalom alakulását nagymértékben befolyásolta, hogy tavaly a húsvét márciusban, az idén pedig áprilisban volt.
Havi összehasonlításban 0,6 százalékkal emelkedett márciusban a naptárhatástól megtisztított kiskereskedelem.
Kapcsolódó
Tavaly márciushoz viszonyítva 10,5 százalékkal emelkedett a műszaki cikkek forgalma, az üzemanyagoké 6,6 százalékkal nőtt, míg élelmiszerekre 3,3 százalékkal kevesebbet költöttek a csehek, mint egy éve. A márciusi melegebb időjárás miatt 18,5 százalékkal megugrottak a sportolásra, üdülésre szánt kiadások és hasonló okok miatt 14,8 százalékkal emelkedett a ruházat és a lábbelik eladása.
A leggyorsabban a korábbi hónapokhoz hasonlóan az internetes áruházak és a csomagküldő szolgálatok forgalma emelkedett, 22,1 százalékkal.
Az áruvásárlás fokozatos áthelyeződése a klasszikus üzletekből az e-shopokba évek óta tartó folyamat, és számolni kell vele a jövőben is - mutatott rá Miroslav Novák, gazdasági elemző.
Legolvasottabb

Legatyásodtak a magyarok, ezt látják a magyar boltláncok

Óriási boom a magyar benzinkutakon

Buksza: megindultak a külföldiek a magyar boltokba

Infláció: a boltosok bevetik a trükköt, felgyorsul a "zsugorfláció"

Itt a vége: „sógoraink” sem vesznek több orosz gázt

Újabb kőolajvezetéket záratnak el az oroszok

Riasztó hír érkezett Szerbiából
