Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Az intézmény honlapján közzétett jelentés szerint áprilisban 88,3 pontra emelkedett a hangulatindex végleges értéke, meghaladva a 86,5 pontos előzetes értéket és a 87,4 pontos elemzői várakozásokat is. Az előző hónapban, márciusban 84,9 ponton állt az index - adta hírül az MTI.

A fogyasztói hangulat tavaly áprilisban és májusban érte el mélypontját a koronavírus válság miatt az Egyesült Államokban. Áprilisban 71,8 ponton, májusban 72,3 ponton állt a mutató értéke. Azóta kisebb ingadozásokkal növekedett.

Az index mindkét összetevője javult áprilisban, az aktuális kondíciók és a jövőbeli kilátások megítélése is. Az aktuális gazdasági környezet megítélését számszerűsítő mutató 97,2 pontra emelkedett 83,0 pontról, a fogyasztási kilátások megítélését számszerűsítő mutató pedig 82,7 pontra 79,7 pontról.

A felmérést vezető Richard Curtin vezető közgazdász szerint a fogyasztók egyre nagyobb bizalommal vannak munkaerőpiaci és kereseti kilátásaikkal szemben, nem utolsósorban a már felvett és a még kilátásba helyezett központi támogatásoknak köszönhetően.

Az áprilisi felmérés legkiemelkedőbb eredménye az volt, hogy a fogyasztók valaha regisztrált legnagyobb hányada számított a munkanélküliség csökkenésére az év hátra lévő részében. A fogyasztók bizakodását nem csorbította a viszonylag magas inflációs ráta sem, mivel átmenetinek tekintik azt. A felmérés alapján kiemelkedően magas lakossági fogyasztási kiadásokra lehet számítani 2022 közepéig.