A Forma-1-es csapat az orosz-ukrán háború kitörése után úgy döntött, hogy egyoldalúan felbontja a szerződést az Uralkali orosz céggel amiatt, hogy a tulajdonosa Dmitrij Mazepin, aki Vlagyimir Putyin orosz elnök belső köréhez tartozik. Az amerikai Haas-t szponzoráló Uralkali jogi lépésekkel is fenyegetőzött, és visszakövetelte a szponzori pénzt, valamint a 12 millió eurós előleget, melyet még az idény kezdete előtt fizetett a csapatnak.

Az Uralkali azt is vitatta, hogy a Haas-nak joga volt egyoldalúan felbontani a szerződést, de az amerikai cég azzal érvelt, hogy a megállapodásban az is szerepelt, hogy az Uralkali nem csorbíthatja a csapat hírnevét, és nem okozhat kárt a közmegítélésében sem, ezért jogos volt a szakítás az orosz vállalattal. 

A Haas azonban még ennél is tovább ment, és nemcsak elutasította az Uralkali korábban befizetett pénzének a visszaadását, hanem még 8 millió eurós kártérítést is követelt a bevételkiesés miatt, hiszen ha a szerződést nem bontotta volna fel a csapat, akkor további bevételre számíthattak volna. 

A megállapodásban az is szerepelt, hogy Nikita Mazepin Forma-1-es autóját át kell adni az Uralkalinak, de az amerikai cég ezt is megtagadta, amíg meg nem kapja a 8 millió eurós kártérítést „néhány napon belül”. 

A Haas arra sem volt hajlandó, hogy Nikitának kifizesse a bérét, melyre az orosz pilóta jogosult volt az idény kezdete előtt elvégzett munkájáért. Az Uralkalit meglepte a Haas döntése, hiszen tavaly még nagyon nagy szükségük volt szponzorra, és az orosz cég még a szerződésben foglaltakon felül is támogatta az amerikai csapatot.