Európa-szerte 10,4 millió nyilvános villanyautó-töltőállomást lehet létesíteni 2035-ig, ha az Európai Unió Green Deal kezdeményezésének keretében megszigorítják az autók szén-dioxid-kibocsátásával kapcsolatos követelményeket - írja az környezetbarát közlekedés európai lehetőségeivel foglalkozó Transoprt & Environment. A T&E azt találta, hogy a jelenlegi elvárások szigorítása esetén is lenne elég töltőállomás.
Ezt megelőzően, 2030-ban már 5,1 millió nyilvános töltő lehet Európában annak köszönhetően, hogy az EU infrastruktúra-szabályozásának tervezete szerint a tagállamoknak a növekvő villanyautó-állományhoz igazodva kell bővíteniük az elektromos töltőállomások számát. Jelenleg 340 ezer ilyen állomás található Európában.
Fontos részlete a fejlesztésnek, hogy az elektromos autók feltöltése továbbra is jórészt a tulajdonosok háztartásában történik majd. Részben ez indokolja, hogy a T&E túlzásnak tartja az európai autóipari lobbi elvárását, miszerint 2035-re 31 millió nyilvános töltőállomásnak kellene lennie. Figyelembe véve a villanyautók számát és használatát ez azt jelentené, hogy egy-egy állomást csak napi egy órában használnának, ami jóval kevesebb, mint az a 3,6 óra, ami gazdaságilag racionálissá teszi teszi, azaz elfogadható áron teszi lehetővé egy-egy töltőállomás telepítését.
Legolvasottabb

Olajembargó: cselhez folyamodhat az EU
Hatósági áras üzemanyagok: nem várt probléma az OMV-nél

Adategyeztetés: szüneteltethetik a nyugdíját annak, aki ezt elmulasztja

Szigorú szabályok léptek életbe szombaton: szinte minden boltra és termékre érvényes

Így lehet kijátszani az új benzinárszabályt

A Mol kéréssel fordult a magyar autósokhoz

Új autómárka jelent meg Magyarországon, 20 kereskedés nyílik
