Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Louis Vuittont és Guccit szeretnének, de Kate Spade-et, Michael Korst, esetleg Coach-t vesznek a középosztálybeli huszonévesek. Könnyen kitalálható a trendi amerikai divatmárkák térnyerésének első számú oka: amíg a francia, illetve az olasz luxusmárka kínálatában nemigen találni rendes méretű táskát 1000 dollár alatt, addig a kisebb presztízsértékkel bíró, de hasonlóan divatos amerikai konkurensek portékáihoz már 400 dollárnál kevesebbért is hozzá lehet jutni.

Különösen igaz ez a trend az ázsiai vásárlókra, akik hatalmas szerepet játszanak a luxusmárkák életében, már csak ezért sem lenne jó, ha felnőne egy olyan generáció, aki nem vágyik portékáikra. Erről szerencsére jelenleg még szó sincs, a néhány évtizedes múltú amerikai prémium divatmárkáknak ugyanakkor hatalmas lehetőség az ázsiaiak hirtelen támadt vásárlókedve. A felmérések ráadásul azt mutatják, hogy Kínában is egyre jelentősebb lesz a középosztály: a McKinsey & Co. szerint 2022-re a nagyvárosi lakosság több mint 75 százaléka keres majd évi 9800 és 37 ezer dollár közötti jüannak megfelelő összeget, a növekedési potenciál tehát hatalmas lehet. A kínaiak ráadásul egy picit kevésbé elitisták és egy fokkal nyitottabbak az amerikai márkák felé, mint az európaiak.

Mindez nem csak elméletileg működik. A Coach tapasztalatai szerint üzleteikben a kínai vásárlók száma növekszik a leggyorsabb üzemben, különösképpen az Egyesült Államokban. Utóbbi egyrészt annak köszönhető, hogy az amerikaiak nemrég könnyebbé tették a vízum kiadását a kínaiak számára, melynek következtében 25 százalékkal nőtt az idelátogatók száma. Másrészt az euró árfolyam-változásai miatt jelenleg olcsóbb Miami-ben vásárolni, mint Milánóban.

Mindennek következménye, hogy a Coach három hónap alatt több mint 10 százalékkal növelte forgalmát Kínában. Érdemes mellétenni a Gucci forgalmát, ami a legutóbbi két negyedévben enyhe visszaesést mutatott - nagyon aggódni persze még nem kell értük, hiszen az elmúlt évben így 19 milliárd dollárért vásároltak kínai üzleteikben. A trendek a részvényárakban is tetten érhetők: amíg az LVMH 2,3 százalékkal nőtt, a Kering pedig 3,5 százalékkal csökkent, addig a Coach 13, a Michael Kors 23 százalékkal növelte értékét.