Az UNESCO így ír a honlapján az 1994 óta létező világnappal kapcsolatban: „Ez egy olyan nap, amikor megünnepeljük, hogy a tanárok hogyan alakítják át az oktatást, s amikor arra is gondolunk, hogy milyen támogatásra van szükségük tehetségük és hivatásuk teljes kibontakoztatásához, valamint, hogy újragondoljuk a szakma globális útját”.

Ezt olvasva, mintha ég és föld választaná el a tanárok világnapjának céljait a magyarországi helyzettől - írja az Mfor. Valami nagyon félrecsúszott a magyar oktatásban, aminek egyik csúcspontja lesz a kifejezetten erre a napra időzített tanársztrájk.

A hírportál szerint Kepes András, aki ritkán posztol, de most megtette, és rendkívül jól foglalja össze a helyzetet.

Csőd

„Csődben az oktatás. Ennél nagyobb válságban csak az oktatás állapotáért felelősök morális tisztessége van. ... Az elmúlt 12 évért a felelősség mindenképpen a jelenlegi kormányt terheli. A csapnivaló Nemzeti alaptanterv, a tanárok és a diákok túlterhelése, a tanári és tantestületi önállóság korlátozása, a nem egyházi iskolák infrastruktúrájának és finanszírozásának hiányosságai, a jogos elégedetlenség, a sztrájkjog betiltása már mindenképp a jelenlegi vezetők bűne.

Az a kijelentés pedig, hogy a pedagógusok bérének rendezését a kormány az Európai Uniótól befolyó pénzekre hárítaná végképp arcpirító és cinikus. Különösen egy olyan kormány részéről, amely az elmúlt években, enyhén szólva, vitathatóan bánt a Brüsszelből érkező pénzekkel, s amely néhány hónappal ezelőtt is százezrekkel emelte a kormánytagok, köztük az oktatásért felelősök fizetését.”