A Interesting Engineering beszámolója szerint egy ultragyors hiperhurok-vonat Kínában befejezte első próbaútjait. Ezek három próbaútból álltak egy szupravezető mágnesvasút tesztvonalon, a Shanxi tartománybeli Datongban, amelyek 50 km/órás sebességet értek el. A következő generációs vonat célja, hogy végül 1000 km/óra vagy még annál is nagyobb sebességgel szállítson utasokat és rakományt a vákuumcsőben.

A jelenleg a kísérletekhez rendelkezésre álló cső hossza azonban csak két kilométer. A tervek szerint az elkövetkező néhány év során ezt 60 kilométerre hosszabbítják meg. Kína jelenleg a világ legnagyobb nagy sebességű vasúthálózatát üzemelteti, amelynek teljes hossza meghaladja a 42 000 kilométert. A kormány ambiciózus tervei szerint a következő két évben a vonatok maximális sebességét 400 km/órára kívánja növelni.

Hiperhurokban száguldunk a XXI. században

Peking ezért nagy összegeket fektetett be a hiperhurok technológiába. 2022 októberében az Észak-Kínai Egyetem kutatói sikeresen befejezték egy hyperloop-szerű vonatrendszer tesztelését, amely alacsony vákuumban, egy cső belsejében közlekedtet vonatokat.

A szervezet és a China Aerospace Science and Industry harmadik kutatóintézete közösen hozott létre egy laboratóriumot az alacsony vákuumú környezetben működő nagy sebességű maglev járművek számára. Ennek a megállapodásnak a keretében tavaly májusban Datongban tartották a tesztvonal ünnepélyes átadását, ahol most újból zajlanak a kísérletek. Októberben a vonal világtörténelmet írt azzal, hogy lehetővé tette egy ilyen hiperloop-rendszer első teljes körű és az egész folyamatba integrált tesztelését, amikor egy mágnesvasút akár 130 km/óra sebességgel közlekedett.