A kínai fogyasztók tavaly 471 milliárd jüant (23,4 ezer milliárd forint) költöttek luxuscikkekre, ez duplája a 2019-es vagyis a járvány előtti év adatának. Fontos, hogy ebbe nem tartoznak bele az utazások vagy az olyan élmények, mint egy étterem. Ennyit a ruhákra, cipőkre, ékszerekre és más drága holmikra költöttek.

A kiadások növekedésének legnagyobb oka, hogy a járvány miatt bevezetett utazási korlátozások miatt a pénzt főként belföldön költötték el a kínaika. Az online vásárlások 56 százalékkal nőttek és az is segített, hogy Hainanban létrehoztak egy offshore vámmentes zónát.

A költések növekedése miatt Kína részesedése a globális luxuspiacon jelenleg 21 százalék, és a Bain and Company várakozásai szerint ez a szám tovább fog emelkedni: arra számítanak, hogy  az ország 2025-re a világ legnagyobb luxuscikk-piacává válik - olvasható a portálon.

Persze a milliárdosok nem csak Kínában költenek. Elképesztő mennyiségű luxusingatlan cserélt gazdát az elmúlt éveben és beszédes, hogy a Rolls-Royce is eladási rekordot döntött.