Az egyesület arra reagált, hogy a kormány szerdai döntése szerint Németországban kiterjesztik a tehergépkocsik útdíjfizetési kötelezettségét, 2018 közepétől valamennyi elsőrendű főútvonal használata díjköteles lesz.
Árvay Tivadar, az egyesület szóvivője elmondta: a bevezetésnek remélhetően nem csupán bevételgyarapítási oka van, hanem környezetvédelmi is, és a jelenleginél magasabb díjakkal fogják "büntetni" az alacsonyabb (EURO 0-4) kategóriás járműveket, illetve díjcsökkentéssel ösztönzik majd az EURO 5, EEV és EURO 6 besorolású motorok használatát. A szóvivő szerint további szempont, hogy a felsőbb kategóriás, így magasabb szolgáltatást nyújtó utak - autópályák, gyorsforgalmi utak - és az alsóbb rendű főutak kilométerdíjában is legyen jelentős eltérés. A magyar rendszerben hozzávetőleg 60 százalékos a különbség.
Amennyiben a differenciálás ilyen irányú lesz, a plusz teher mellett jelenthet némi költségkompenzációt a vállalkozásoknak, mivel ha a magasabb környezetvédelmi kategóriás járművek után kevesebbet kell fizetniük az autópályákon, akkor ebből a megtakarításból részben finanszírozható lesz a főutak eleve alacsonyabb útdíja.
A magyar fuvarozókra nem jellemző, hogy a fizető szakaszok elkerüléséért használnának alsóbb rendű utakat Németországban. Aki ilyen útvonalat választ, vagy azért teszi, mert ezzel jelentősen lerövidíthető a szállítmány útvonala, vagy eleve ilyen szakaszon van a fel- vagy lerakóhely. A Németországban megtett kilométerek 20-30 százaléka az, amelyet a magyar teher- és személyszállítók nem az autópályákon tesznek meg, így a kiterjesztett díjköteles úthálózat biztosan többletköltséget jelent majd a vállalkozóknak.
Legolvasottabb

Pofon az oroszoknak: Szlovákia új gázszállítót talált

Hol van a tej és a hús a boltokban? És miért? Újabb változás az üzletekben

MVM-ügyfelek, figyelem: fontos változást jelentettek be
Washington nemet mondott Moszkvának: csődbe kényszeríthetik Oroszországot

Újabb drágulás hozhatja a frászt az autósokra

Megjelent az első drámai áruhiány Szerbiában

Jön az újabb élelmiszer-drágulás: mit tehet Magyarország?

Kikerülhetők lennének a hazai kórházi várólisták, mégis kevesen élnek a lehetőséggel
